خبرهای داغ:

زندگی نامه شهید مجاهدی که از انقلاب تا دفاع مقدس پای میدان جهاد و شهادت بود

شهید حسین فاشیان، جوان مرد شجاع که از انقلاب و مبارزه با پهلوی در شکنجه های رژیم ستم شاهی تا ۸ سال دفاع مقدس پای نظام و کشورش ماند و همچنان بعد از چهار دهه گمنام است.
کد خبر: ۹۵۴۲۴۴۱
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

بسم رب الشهدا و الصدیقین       

 شهید حسین فاشیان 

تاریخ تولد: 07/05/1338 تاریخ شهادت: 04/07/1359 

محل شهادت: 

درب بیمارستان سوم خرداد

 نام پدر: احمد 

وضعیت تاهل: مجرد

زندگی نامه ی شهید مقاومت خرمشهر حسین فاشیان 

 

   شهید حسین فاشیان فرزند احمد در روز هفتم مرداد سال 1338 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد او دوران دبستان خود را در مدرسه ی چهارم آبان واقع در شهر آبادان و دوره ی متوسطه را در مدرسه ی فیاض شهر خرمشهر گذراند شهید حسین فاشیان به واسطه ی یکی از دوستان خود (اسعد شهیدی ) و برکت خداوند وارد بسیج شد و اغلب اوقات را در مسجد محل (مسجد صاحب الزمان عج ) مشغول عبادت و خدمت رسانی بود همیشه در کلاس های قرآن (شهید قیم ) حضور داشت وکمتر روزی بود که اجتماعی باشد و او در حال فعالیت و خدمتگذاری نباشد . ایشان محترم اهل محل بودند و همیشه از ایشان به عنوان الگو یاد می شد. 

    شهید حسین فاشیان فردی مومن شجاع و جوانمرد بود او در آغاز انقلاب با پیوستن به انقلابیان وقت به مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت در این مسیر چندین بار توسط نیروهای ستم شاهی دستگیر و شکنجه شد ولی هرگز از اهداف و مقاصد خویش کوتاه نیامد و باز مجاهدت و تلاش را با مبارزه و پخش بیانیه های امام خمینی از سر می گرفت . او به تازگی وارد بسیج شده بود که ارتش رژیم بعث عراق به خرمشهر بی دفاع و عزیز حمله کرد . شهید حسین فاشیان نیز به مانند دیگر جوانان خرمشهری و مردان و زنان غیور وقت به مقابله با این جنگ نابرابر رفت تا از خاک و ناموس وطن دفاع کند . در روز های اولیه ی جنگ که مردم بی گناه و دفاع خرمشهر در میان تیر تفنگ اسیر بودند به کمک همرزمان امکان خروج خانواده ها را فراهم آوردند . یکی از وظایف مهم ایشان در جنگ حمل مجروحین با موتورسیکلت به بیمارستان بود و سرانجام در حال انجام این وظیفه پس از خروج از بیمارستان سوم خرداد شهر خرمشهر در تاریخ چهارم مهرماه 1359 با شلیک خمپاره ی دشمن در نزدیکی وی دچار جراحات عمیقی می شود و پس از ساعتی چند به فیض عظیم شهادت می رسد. خبر ناراحت کننده ی شهادت ایشان توسط دوست و همرزم صمیمی خویش (اسعد شهیدی ) به خانواده ی آن شهید اطلاع داده شد . خبر شهادت ایشان آنقدر که برای خانواده ی ایشان سنگین بود که مادر وی در غم عزای پسرش آنقدر گریه و زاری کرد تا بینایی خود را از دست داد . 

از آنجا که شهید حسین فاشیان فردی بود که همیشه دعا میکرد که بعد از شهادتش مزارش گمنام بماند به هنگام دفن پیکر پاک ایشان ارتش بعث عراق گلزار شهدا ((جنت آباد)) را به توپ وخمپاره بست و تا به امروز قبر این شهید والامقام گمنام مانده است. 

 

فرازی از وصیت نامه شهید: 

خداوندا به خانواده ام قلبی صبور عطا کن تا در غم من نگرین ، مادر و پدر عزیزم مصیبت کربلا و مظلومیت مولایم حسین و شوق دیدار پروردگار مرا بی تاب کرده است ، من لذت دنیا را به اهلش می سپارم و خود را آماده سفرآخرت می کنم،برادران و خواهران گرامی در زمان غیبت حضرت بقیه الله الاعظم از فرمایشات ولی امر مسلمین پیروی کنید که به مانند چراغی ست که راه سعادت را به شما نشان می دهد، خواهران گرامی حجاب زینبی را جزئی از زندگی خود بدانید و در این مسیر مهم و مقدس که همان احقاق خواسته های اهل بیت علیهم السلام است گام های موثری بردارید. 

 

نویسنده : حمزه فاشیان 

روایتگران: برادر شهید"رزمنده هشت سال دفاع مقدس عباس فاشیان"

برادر شهید "فرج الله فاشیان"

ارسال نظرات
آخرین اخبار