مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: تعداد ۲۱۶ تعاونی تحت مدیریت تعاون روستایی در این استان فعال هستند.
کد خبر: ۹۵۴۲۹۵۱
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام،  گفت: هم اکنون در سطح استان ایلام ۳۲ شرکت تعاون روستایی با تعداد ۴۱ هزار و ۸۷۱ عضو تحت پوشش این مدیریت وجود دارد. 

 

وی افزود: در بخش شرکت های تعاونی کشاورزی نیز ۱۱۴ مورد با ۴ هزار و ۱۱۶ نفر عضو می باشد که زیر مجموعه آن‌ها شامل ۱۴ شرکت زنبورداری با تعداد ۸۱۵ نفر عضو، ۲۵ شرکت دامداری با تعداد ۸٠۵ نفر عضو و ۱۷ شرکت مرغداران با تعداد ۳۶۳ نفر عضو هستند. 

 

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام یادآور شد: در مجموع تعداد ۲۱۶ تعاونی با تعداد ۵۴ هزار و ۹۵۸ نفر اعضا تحت مدیریت تعاون روستایی در استان فعال هستند. 

 

شکری عنوان کرد: ایلام از حیث احداث و فعالیت کشت و صنعت ها رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به شرکت بخش زنان یادآور شد: در حال حاضر ۵ شرکت زنان روستایی با تعداد ۱۸۲۴ نفر عضو در قالب فرآوری های بخش کشاورزی در استان ساماندهی شده که عمده محصولات خانگی تولید شده این شرکت ها در سطح بازار عرضه می شود. 

 

شکری با اشاره به اینکه در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش تولید تعاونی های تحت مدیریت، ۵٠ طرح مازاد علاوه بر طرح های بالادستی با اعتبار ۱۲٠٠ میلیارد تومان مصوب شد بیان کرد: یکی از این طرح‌ها، حمایت اعضای تعاونی ها در روستاهای دوردست استان با ارائه تسهیلات کم بهره جهت پرورش مرغ محلی و تخم مرغ حاصل از تولید در قالب شرکت های تعاونی است.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۸٠ هزار هکتار از اراضی آبی استان تحت پوشش ۶۵ شرکت تعاونی تولید با هدف استفاده بهینه از منابع آب و کشاورزی و همچنین افزایش راندمان تولید قرار دارند. 

 

وی در پایان افزود: در سال جاری ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافت و تعاون روستایی ایلام محصول تولید شده به میزان ۵ هزار و ۹۰۰ تن را به عنوان مباشر از کشاورزان خریداری نمود. 

 

 تعداد۲۱۶ تعاونی با تعداد ۵۴ هزار و ۹۵۸ نفر اعضا تحت مدیریت تعاون روستایی در استان فعال هستند.

ارسال نظرات