مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه برگزاری همایش یاوران وقف؛

اوقاف استان قزوین از اجرای نیات واقفین تا پروژه های بزرگ اشتغال آفرینی و تخصصی درمانی

اوقاف استان قزوین از اجرای نیات واقفین تا پروژه های بزرگ اشتغال آفرینی و تخصصی درمانی
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در طول یکسال گذشته اداره کل اوقاف استان قزوین اقدامات ویژه ای در حوزه های تولید، فناوری، کشاورزی، صنایع دستی، اشتغال آفرینی، حمایتی، درمانی و سایر حوزه ها داشته است. 
کد خبر: ۹۵۴۵۸۸۳
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

 

قزوین_به گزارش بسیج، شب گذشته همزمان با آخرین روز از هفته وقف، همایش یاوران وقف با حضور مسوولان استانی و کشوری در پیاده راه میدان آزادی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با هفته وقف نمایشگاه دستاوردهای وقف در راستای آشنایی مردم عزیز با دستاوردهای وقف در حوزه های مختلف تولید، فناوری، کشاورزی، صنایع دستی، اشتغال آفرینی و سایر حوزه ها در پیاده راه میدان آزادی برپا شد.

اقدامات اوقاف در حوزه های درمانی، حمایتی، تولید و فناورانه با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان 

وی با اشاره به عملکرد یکسال گذشته اداره کل اوقاف استان قزوین گفت: در طول یکسال گذشته ۵۲ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات استان قزوین در عرصه های مختلف دارو و درمان، جهیزیه، آزادسازی زندانیان، محرومین، دانش آموزان و دیگر عرصه های اجتماعی هزینه شده است.

اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی تهیه و توزیع بسته های معیشتی اوقاف استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اقدامات شاخص اوقاف استان قزوین اظهار کرد: ۱۴ میلیارد تومان در حوزه تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ۴ میلیارد تومان تهیه و توزیع جهیزیه بین زوج های جوان جامعه هدف، ساخت واحد مسکونی برای حمایت از زوج های جوان که هر دو سال یکبار یک زوج جوان از این واحدها استفاده نمایند، آزادسازی ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد، پوشش درمانی ۳۲۰۰ بیمار بی بضاعت از جمله اقدامات شاخص اوقاف استان قزوین است.

تعمیر و بازسازی پروژه امامزاده حسین(ع)

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: همچنین تعمیر و بازسازی پروژه امامزاده حسین(ع)، با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت میراث فرهنگی استان قزوین که در هفته وقف به بهره برداری رسید. همچنین افتتاح سه پروژه مسکونی و تجاری در استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان که ارزش ریالی این سه پروژه امروز بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش افزوده، می باشد که در راستای اجرای نیات واقف هزینه خواهد شد.

انعقاد تفاهم نامه اوقاف و معاونت درمان بسیج استان در ساخت دو درمانگاه تخصصی 

وی افزود: همچنین انعقاد تفاهم نامه دو پروژه درمانی با همکاری و مشارکت معاونت درمان بسیج استان قزوین در شهرهای بیدستان و الوند از دیگر اقدامات شاخص اوقاف استان قزوین است که به صورت یک درمانگاه تخصصی و کامل به مردم عزیز خدمات ارائه خواهد داد.

اجرای طرح ۲۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه در قالب چهار طرح هادی روستایی، دو شهرک و یک طرح تفصیلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: در هفته وقف یک کار شاخص با همت مسوولان استان صورت گرفت که شامل اجرای طرح ۲۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه در قالب چهار طرح هادی روستایی و دو شهرک و یک طرح تفصیلی می باشد که اقدامات اولیه انجام شده که دو پروژه تصویب شد و ۹۰۰ هکتار از اراضی نیز در راستای طرح مسکن ملی و طرح جوانی جمعیت و قانون ایثارگری به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه با اشاره به موفقیت های صورت گرفته توسط اوقاف استان در حوزه های کشاورزی و دامپروری گفت: در این زمینه حمایت اوقاف از حوزه کشاورزی و دامپروری موجب موفقیت های بسیار خوبی در بحث تولیدات کشاورزی و دامپروری برای استان شده است که می توان به باغ های کشبافت بویین زهرا و تولید و پرورش دام های رومن اشاره کرد.

شهرک تولید محتوا، ابرپروژه اوقاف استان قزوین 

وی عنوان کرد: ایجاد شهرک تولید محتوا در استان قزوین یکی از ابر پروژه های اوقاف در استان قزوین است که درآمدزایی خاصی برای استان به همراه خواهد داشت.

تبدیل به احسن یکجای اراضی موقوفه، اشتغال آفرینی 

حجت الاسلام مجیدی در پایان با اشاره به تبدیل به احسن اراضی موقوفه در استان گفت: تبدیل به احسن یکجای موقوفات یکی دیگر از اقدامات اوقاف استان قزوین است که این امر موجب رونق استان در عین حفظ حقوق مردم عزیز و همچنین اشتغال آفرینی می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار