خبرهای داغ:

جای خالی کاوش باستان‌شناسی در اندیمشک

یک پژوهشگر تاریخ و تبارشناسی می‌گوید: در سال‌های اخیر هیچ‌گونه توجهی به پژوهش، کاوش‌ باستان‌شناسی، تاریخ و فرهنگ شهرستان اندیمشک نشده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۹۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

امیر آریافر می‌گوید: با این‌که ۲۰ سال از تاسیس اداره میراث فرهنگی اندیمشک می‌گذرد، اما تاکنون حتی پنج درصد کاوش باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی این شهرستان صورت نگرفته است.

او با تصریح این مطلب که در برخی محوطه‌های تاریخی اندیمشک اخبار حفاری‌های غیرمجاز بیش از کاوش‌های باستان‌شناسی به گوش می‌رسد، گوش‌زد کرد: این خبر‌ها مبین این است که مسؤولان ذی‌ربط باید بیش از پیش اقدامات موثری برای کاوش و حفاظت از گنجینه‌های تاریخی این شهرستان اتخاذ کنند.

آریا فر با تاکید بر این‌که توسعه فرهنگی هر منطقه‌ای بسیار مهم است، متذکر شد: مسؤولان ذی‌ربط باید با صدور مجوز کاوش‌های باستان‌شناسی امکان دستیابی به اطلاعات تاریخی و فرهنگ گذشتگان در شمال خوزستان را فراهم کنند.

این پژوهشگر تاریخ با بیان این‌که شناخت از تاریخ شهرستان اندیمشک حداقلی است، گفت: متاسفانه اغلب افراد درکی گنگ از باستان‌شناسی و تاریخ این شهرستان دارند.

آریافر با بیان این‌که آثار تاریخی و باستانی شناسنامه هر سرزمینی به حساب می‌آیند نیز گفت: در صورت انجام کاووش‌های باستان‌شناسی توسط مورخان و باستان‌شناسان با تجربه و پیشکسوت می‌توان انتظار داشت که در محوطه‌های تاریخی شهرستان اندیمشک آثار مختلفی از دوره‌های باستانی و تاریخی کشف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها