وزیر کشور:

حمایت از تولید داخلی، سیاست دولت است

وزیر کشور گفت: سیاست دولت قطعا حمایت از تولید داخل است خصوصا تولیدی که خود راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۹۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در بازدید از شرکت «واگن پارس» اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به عقد قرارداد شهرداری تهران برای خرید ۱۰۵۰ واگن از چین گفت: سیاست دولت حمایت از داخل است و این قراردادها براساس سنوات گذشته است که حال باید بررسی کنیم به چه میزان ظرفیت در کشور برای ورود داریم.

وی تاکید کرد: سیاست دولت قطعا حمایت از تولید داخل است خصوصا تولیدی که خود راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می‌شود؛ شرکت واگن‌سازی چنین ظرفیتی دارد و می‌تواند آینده‌ای خیلی قوی‌تری هم داشته باشد.
وزیر کشور تصریح کرد: باتوجه به اینکه امروز در دنیا قطارهای سریع السیر مطرح است و بایستی تکنولوژی آن به داخل منتقل شود، این شرکت محوری است که می‌تواند علاوه بر تولید کنونی و جبران نیازهای داخلی کشور، زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تر مورد نیاز کشور باشد.

وحیدی با بیان اینکه واگن پارس یک صنعت قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند بسیاری از این نیازها از جمله واگن‌های مسافربری، مترو و باری و لوکوموتیو و بوژی را تولید کند، ادامه داد: باتوجه به آینده کشور و نیاز به مترو و خط قطار سریع‌اسیر در چندین استان، به ظرفیت این شرکت بسیار نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت خط تولید لوکوموتیو هم دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود؛ این شرکت نباید بیکار بماند و ظرفیتش از دست برود لذا برای سفارشات و برنامه‌های آینده، باید درخصوص قراردادهای آتی همه جوانب بررسی و در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار