خبرهای داغ:
رضانیا:

راه نجات امروز حرکت در مسیر تحولی با الگوی حکمرانی ولایی است

همدان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش سخت، حساس و پیچیده است چرا که می‌خواهیم انسان تربیت کنیم، گفت: راه نجات امروز، حرکت در مسیرتحولی با الگوی حکمرانی ولایی است.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۷۰
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
راه نجات امروز حرکت در مسیر تحولی با الگوی حکمرانی ولایی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن رضانیا امروز در تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان که در خانه معلمان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش به آن نیاز داریم، برخورداری از الگوی حکمرانی ولایی است، اظهار کرد: نمره جامعه فرهنگیان کشور و دانش آموزان در دفاع از مظلومیت فلسطین و غزه نمره ممتاز بود.

وی افزود: امت اسلام دچار فتنه بزرگ از سمت و سوی جبهه کفر و استکبار شده است و حضور اجتماعی و پر معنا و پیام دار شما خواهران و برادران در راهپیمایی ۱۳ آبان عالی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش سخت، حساس و پیچیده است چرا که می‌خواهیم انسان تربیت کنیم، بیان کرد: راه نجات امروز، حرکت در مسیرتحولی با الگوی حکمرانی ولایی است.

وی با توصیه بر اینکه فرصت کم است و اجازه غفلت کردن نداریم، گفت: رمز موفقیت جذب حداکثری، دفع حداقلی و حکمرانی از نظام ولایی است.

رضانیا با بیان اینکه آنچه امروز در آموزش و پرورش ما اتفاق افتاده نتیجه عملکرد دیروز ما است، با اشاره بر اینکه تصمیم‌گیری‌های دیروز نتیجه‌اش امروز است، گفت: باید در چارچوب نظام ولایی حرکت کرد و راه نجات این است ولاغیر.

وی با بیان اینکه اعتماد سرمایه است، به مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان گفت: به توانمندی، انقلابی و تحول خواهی شما اعتماد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: مشارکت همه کسانی که صاحب نظر، خبره و تخصص در تعلیم و تربیت دارند و از ایده ها و تخصص و افکار و اندیشه هایی که می‌تواند آموزش و پرورش را جهشی بالا بیاورند، استفاده کنید.

وی گفت: با همین امکانات کشور در آموزش و پرورش تحول آفرین باشیم و دفع را به حداقل برسانیم.

* فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مولفه‌های اساسی سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر امروز توفیق خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران نصیب ما شده است، همه از برکت وجود شهدا و از جان‌گذشتگی آنهاست، فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مولفه‌های اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

شیدایی بیان کرد: وظیفه و رسالت ما این است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به این حوزه عظیم فرهنگی گام برداریم‌.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های آقای زارعی در دوره تصدی سرپرستی، با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: باید با تلاش خود دستگاه تعلیم و تربیت استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: با کمک دستگاه‌‌های اجرایی سرعت حرکت رو به جلو در آموزش و پرورش استان افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام افزود: شغل معلمی و تعلیم و تعلم در آموزه های دینی اسلام ارزشمندترین و مهم‌ترین کار عنوان شده و خداوند متعال خود را به عنوان معلم معرفی کرده است.

شیدایی تصریح کرد: بر همین اساس است که فرهنگیان باید کار خود را مهم و ارزشمند بدانند و تلاش کنند تا در این مسیر باقدرت و انگیزه به سوی اهداف مقدس خود و تربیت فرزندان این مرز و بوم حرکت کنند.

*رشد ۵۴ درصدی مجموعه‌های ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه مردمی سازی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: در راستای افزایش شور و نشاط دانش آموزان مجموعه‌های ورزشی در دولت سیزدهم از ۱۳۰ مورد به ۲۰۰ مورد افزایش یافت و با کمک‌های مردمی یک زمین چمن مصنوعی با مبلغ ۹۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

محمود نقوی از افزایش و ارتقای سطح ۱۱ پله ای نهضت سواد آموزی استان در راستای کاهش بی سوادی خبر داد و افزود: عشایر استان که معلم نداشتند در دولت سیزدهم صاحب معلم شدند.

وی با تاکید بر نگاه حمایتی دولت سیزدهم به آموزش و پرورش گفت: رویکرد دولت قبل خصوصی سازی آموزش و پرورش بوده و انجام رتبه بندی معلمان هشت سال بر زمین ماند، بر همین اساس در سال ۱۴۰۰ فقط سه درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافت، اما در سال جاری این رقم به ۱۱ درصد رسیده است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان افزود: سهم استخدام در آموزش و پرورش استان همدان در دولت قبل ۱.۲ بوده که امسال این رقم با حمایت و پشتیبانی های استاندار و امام جمعه همدان به ۲.۲ رسیده است، البته چند سال طول می کشد تا کمبود نیرو در آموزش و پرورش همدان به طور کامل جبران شود.

وی تصریح کرد: برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا، پخش اذان در وقت شرعی، انعقاد تفاهم نامه با مساجد، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوسازی مدارس از اقدامات این اداه کل در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات