بسیج بازوی توانمند جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بسیج در بخش‌های آموزش، امور زیربنایی و مباحث دانش‌بنیان توانسته است به‌ عنوان یک بازوی توانمند در کنار جهاد کشاورزی ایفای نقش کند.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۹۰
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

محمدرضا حاجی رضا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم با بیان اینکه کشاورزی یک بخش مولد، پایدار مهم است، اظهار داشت: مأموریت اصلی کشاورزی، تأمین امنیت غذایی با اتکا به تمام ظرفیت‌های داخل کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اقتصاد را یک جنگ چندبعدی دانست و افزود: ما می‌بایست با تعامل، هم‌فکری و مشارکت از تمامی ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

وی گفت: بسیج در حوزه دانش‌بنیان توانسته است بعنوان یک بازوی توانمند در کنار جهاد کشاورزی ایفای نقش کند.

حاجی‌رضا با بیان اینکه بسیج در آموزش، یاری‌دهنده جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: با رویکردهای مشاوره‌ای، آموزشی و ترویج و تعامل بین جهاد کشاورزی و مهندسین اقدامات موثری در بخش توسعه کشت گندم، جو، غلات و کلزا صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید به اینکه تعامل و همفکری با سازمان بسیج مهندسین یقینا در راستای افزایش تولید و عملکرد بخش کشاورزی مؤثر است.

حاجی رضا خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های جهاد کشاورزی تأمین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی است که بخش نظارت مؤلفه‌ بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بسیج همواره در بخش نظارت و بررسی همگام با جهاد کشاورزی است، ابراز کرد: در استان قم بازرسی‌های منسجم و با برنامه‌ای داریم تا از کم‌فروشی و گران‌فروشی جلوگیری کنیم.

حاجی‌رضا ادامه داد: از ظرفیت‌های بسیج در شبکه اطلاع‌رسانی مسائل و مشکلاتی مردم‌محور در مباحث کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه از تشکیل یک قرارگاه مردمی با همکاری بسیج بمنظور خدمت‌رسانی به مردم، در حوزه توزیع کالاهای اساسی خبر داد و افزود: ۱۳۰ باب مغازه در مناطق ۲، ۳ و ۶ در استان قم در قالب شبکه امین تشکیل شده است که از استفاده از ظرفیت بسیج در راستای توزیع کالا می‌تواند موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: شبکه توزیع خوبی برای گوشت، مرغ، برنج و شکر تشکیل شده است که نیازمندی‌های روزانه مردم از طریق این شبکه و با مسئولیت و مدیریت گروه‌های جهادی تامین می‌شود.

حاجی‌رضا با بیان اینکه از ظرفیت بسیج سازندگی نیز در امور زیربنایی کشاورزی استفاده می‌شود، خاطرنشان ساخت: هر ساله ضمن تامین آب روستاهای استان باید بخشی از آنها مرمت، بازسازی و لایه‌روبی بشوند که خوشبختانه بسیج سازندگی در تامین امکانات، تجهیزات و منابع مالی آن‌ها برای خدمت به مردم ما را یاری داده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تقویت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی و بکارگیری مجموعه منسجم و پایکار بسیج موجب بهبود کارکرد در حوزه کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار