دستیار رئیس جمهور در همایش بانوان در دومین جشنواره ملی انار ساوه؛
دستیار رئیس جمهور گفت: برگزاری جشنواره انار در مسجد جامع ساوه نشان دهنده شکوه و عظمت تمدن اسلامی است و حسن ابتکار و عمل در این جشنواره روایتگر فرهنگ و تمدن ساوه است.
کد خبر: ۹۵۵۲۶۳۷
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ سکینه پاد دستیار رئیس جمهور عصر روز گذشته در همایش بانوان در دومین جشنواره ملی انار ساوه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: ساوه قطب تولید انار کشور به شمار می‌رود و می‌توان با ایجاد پیوست فرهنگی و خواهر خوانندگی با سایر شهرستان‌ها در جهت تبادل‌ اندیشه‌ها تعامل سازنده ایجاد کرد.

وی افزود: انار یک نعمت منشوری و مظهر وحدت، در کنار هم بودن و همچنین خاطره خوش خانواده‌های ایرانی است؛ این جشنواره انار می‌تواند پیوند بین مادران و دختران امروزی رو محکم‌تر کند و اگر احیانا گسست نسلی به وجود آمده است، این فاصله را از بین ببرد.

دستیار رئیس جمهور با اشاره به نقش زنان در انقلاب تصریح کرد: زنان در تاریخ ایران عاملیت داشته‌اند و زنان، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند.

پاد عنوان کرد: جایگاه بانوان ایرانی بسیار قابل تقدیر است و باید جایگاه آنان بیش از پیش در اجتماع پر رنگ شود و این تنها با تلاش خود بانوان امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به رویکرد ارزشی املم خمینی(ره) به بانوان گفت: از دیدگاه امام خمینی(ره) خانواده اولین و مهمترین جایگاه تربیتی بشر و محل بروز و ظهور عواطف انسانی و رکن عمده جامعه است. اگر زن در جامعه بتواند به علم، معرفت، کمالات معنوی و اخلاقی که خدای متعال و آیین الهی برای همه انسان‌ها به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد و جامعه پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات