خبرهای داغ:

کلام شهدا ( وصیت نامه صوتی شهدا)،کاری از قرارگاه جهادی، فرهنگی سفیران ایثار شهرستان دزفول

روایت نهم : وصیت نامه صوتی فرمانده شهید عبدالکریم ناحی
کد خبر: ۹۵۵۲۷۸۷
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش روابط عمومی قرارگاه جهادی،فرهنگی سفیران ایثار شهرستان دزفول، وصیت نامه های صوتی شهدا فرصتی برای کسانی که سواد خواندن ندارند و یا روشن دل میباشند و یا کسانی که وقت مطالعه ندارند را بوجود می آورد.

کلام شهدا بر گرفته از وصایای شهدای معظم میباشد که وصیت نامه این شهدای معظم از متن به صوت تبدیل میشود.
ان شاءالله این روایت ها در پنج شنبه هر هفته از یک شهید معظم منتشر خواهد شد.

گوینده متن وصیت نامه شهید معظم عبدالکريم ناحی : آقای مسعود پرموز برادر شهدای معظم احمد و عبدالحسین پرموز

شهبد عبدالکریم ناحی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر دارالمومنین دزفول در خانواده ای که عشق به اهل بیت (ع) داشت متولد شد و تحت سرپرستی و تربیت پدری که خدمتگزار اباعبدالله ( ع) و مادری که محبت حضرت زهرا ( س)داشت بزرگ شد.
در دوران انقلاب با توجه به سن و سال در فعالیت های انقلاب اعم از راهپیمایی ها و اعتراضات علیه رژیم ستم شاهی شرکت داشت ،علاوه بر تحصیل در مغازه تعویض روغن یار و یاور پدرش بود که مبادا تحت فشار کاری قرار گیرد در هر حال مطیع دستور پدر بود و هیچ گاه احساس خستگی نمی کرد ، با شروع جنگ تحمیلی در پایگاه بسیج عباسیه اعظم در دزفول فعالیت خود را همراه با سایر برادران بسیج آغاز کرد ، با طی دوره آموزشی چندین بار در جبهه های پدافندی کرخه ، دالپری ، شوش،صالح مشطط و عنکوش شرکت نمود.

در سال ۱۳۶۰ در عملیات فتح بستان ( طریق القدس ) فرمانده یکی از دسته های رزمی عمل کننده بود و در عملیات فوق از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و زخمی شد

سال ۱۳۶۱ با شروع عملیات پیروزمندانه فتح المبین و جدال مردانه با بعثیون همراه با سایر سلحشوران لشکر اسلام ضربه محکمی بر دشمن وارد کرد.

شهید ناحی بعد از بازگشت از عملیات پرافتخار فتح المبین بعد از چند روز جهت عملیات بیت المقدس به دارخوین اعزام شد و بعنوان فرمانده دسته شهدا مشغول فعالیت شد.

شهید ناحی سرانجام بعد از عمری مجاهدت خالصانه در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در مرحله اول عملیات بیت المقدس بهمراه ۱۷ شهید معظم از دسته اش در مصاف با بعثیون در جاده اهواز ، خرمشهر به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار