خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

پرستار نمونه در مواقع بحران

طاهره تندپور؛ عضو بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه، بهترین افتخارش خدمت به محرومین و دردمندان است که پس از درمان به شهر و کاشانه خود بازمی‌گردند و با او دوست می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۳۴۹۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ طاهر تندپور، فردی بسیار خداترس، صبور، مقاوم، سخت‌کوش، خستگی‌ناپذیر، خودجوش و خدمت رسان به مردم است.

خودتان را معرفی کنید؟

طاهره تندپور، متولد سال  ۱۳۶۹در روستای برآفتاب دشمن زیاری ازتوابع شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویر احمد هستم.
در یک خانواده پنج نفره( یک خواهر و دو برادر) در یتیمی و شرایط سخت با حمایت مادر، بدون هیچ گونه درآمدی در منزل اجاره ای به این اینجا رسیده ایم؛ هرگز تحت تأثیر جلال و جبروت دنیا و دنیا طلبان قرار نگرفته و لحظه‌ای از شرافت دینی و انسانی خود غافل نبوده‌ایم.

 

از دوران کودکی و نوجوانی و تحصیلات خود بفرمائید؟

بنده بعداز فوت پدر بدنیا آمده ام و در کودکی با سختی ها توانستم تحصیلات خود را ادامه دادم و از اول راهنمایی برای خرج تحصیل شروع به کار کرده ام.

پرستار نمونه در مواقع بحران

دوران کاری شما تاکنون چگونه سپری‌شده است؟

 از سال ۹۸ بصورت تمام وقت بسیج جامعه پزشکی را بدون هیچ حقوق یا مزایایی، با هزینه شخصی اداره کرده ام؛ دوست دارم هر کاری را با بهترین کیفیت و با حداقل امکانات انجام دهم. منتظر کمک کسی، جز خدا نیستم. هیچ‌گاه وجود خدا و حضور او از جلوی چشمانم دور نمی‌شود. از ابتدای شروع کرونا طرح واکسیناسیون، طرح  نمونه گیری کووید و طرح رایگان سرم در خانه برای افراد نیازمند را در اجرا کردم.
عنوان بسیجی برتر استان و کشور را به خود اختصاص دادم.

 

پرستار نمونه در مواقع بحران

در خصوص حرفه پرستاری، حساسیت کار و سختی‌های آن برای ما صحبت کنید؟

حرفه پرستاری را نباید به‌عنوان شغل دانست. من عاشق این حرفه هستم و اگر بار دیگر حق انتخاب داشته باشم، باز هم پرستاری را انتخاب می‌کنم. درعین‌حال شاید هیچ تعادلی بین کار وزندگی برقرار نکردم و همیشه کار من، به زندگی‌ام ترجیح داشته است. شاید این به مذاق برخی از اطرافیان و دوستانم خوش نیاید، ولی من اعتقاد دارم آنچه این کشور به آن شدیداً نیاز دارد، عشق به خدمت است و این‌گونه است که کشور رشد خواهد کرد.

 

ارتباط خود با همکارانتان چگونه است؟

من سعی می‌کنم خودم را جای همکارانم بگذارم. به این دلیل خیلی چالش ندارم. ارتباط من با همه صمیمی و دوستانه است. البته در کار خود بسیار جدی هستم و در صورت تخطی همکاران از وظایف محوله، برخورد می‌کنم اما این برخورد با رعایت اعتدال و عدم حمله به شخصیت همکارانم است و در طول زمان حساسیت‌های بنده نسبت به بیماران و تکریم ایشان را، همکاران متوجه شده‌اند.

 

 

در خصوص کسب افتخارات و جوایز خود بفرمائید؟

بهترین افتخار و جایزه بنده، افتخار خدمت به محرومین و دردمندانی است که پس از درمان به خانه و کاشانه خود بازمی‌گردند و با ما دوست شده و دائم تشکر می‌کنند. این تشکر خدمت به خلق، تشکر خداوند متعال را برای ما به همراه دارد.

 

چه اقداماتی در زمینه بحران‌ها انجام داده‌اید؟

هر وقت بحرانی در کشور پیش بیاید اصلاً نیاز نیست فردی بگوید؛ خودم فوراً به آن مکان می‌روم.

در زلزله،سیل و همچنین در بحران‌هایی که ایجاد شود همیشه حضور فعال خواهم داشت؛ در زمان کرونا از ابتدای شروع کرونا طرح  واکسیناسیون و طرح نمونه گیری کووید و طرح رایگان سرم در خانه برا افراد نیازمند را داشته ام و خدا را شاکرم، بابت فرصت خدمتی که در مسیر زندگی ام قرار داده است.

 

پرستار نمونه در مواقع بحران

نقش زنان در اجتماع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه، نقش بسیار زیادی در سلامت روانی جامعه و خانواده‌ دارند. زنان اولین مربی هر انسانی هستند. امام (ره) می‌فرمایند؛ «از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود». زنان در طی این سال‌ها ثابت کرده‌اند که در مجاهدت، هم دوش مردان هستند. عدم مشارکت زنان در جامعه به معنای محروم شدن جامعه از استعدادها، توانایی‌ها و خلاقیت ایشان است.

پرستار نمونه در مواقع بحران

لازم به ذکر است علیرغم اینکه منطقه تحت پوشش محروم است، ولی از نظر کارهای جهادی و عام المنفعه بسیار پیشرو بوده به نحوی که گروه جهادی پزشکی شامل همه دکترها و متخصصین در مناطق محروم حضور مستمر و مداوم پیدا می کنند. گروه جهادی شهید رود حله در قسمت پزشکی(بهداشت و درمان) فعال بوده و به طور ماهیانه در مناطق آلوده، مراکز ترک اعتیاد، زندان ها حضور و با اعزام پزشک نسبت به تهیه داروی نیازمندان نیز از طریق خیرین اقدام می کند.

انتهای پیام/  خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار