استاندار ایلام؛

۳هزار میلیارد ریال به تونل کبیرکوه اختصاص می یابد

استاندار ایلام گفت: ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۳۱
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری  بسیج، حسن بهرام نیا استاندار ایلام ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه در سفر شهرستان دره شهر در بازدیدد از پروژه تونل کبیرکوه گفت: تونل کبیرکوه یکی از تونل های کم‌نظیر در کشور است.

 

وی افزود: در دولت مردمی ایران قوی، اقدامات چشمگیری برای بهره‌برداری و تکمیل این پروژه صورت گرفته است.

استاندار ایلام ادامه داد: امیدواریم با اهتمام دستگاه اجرایی متولی این پروژه (راه و شهرسازی) و پیمانکاران مربوطه از هر دو قسمت شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه مهم باشیم. 

 بهرام‌نیا درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۵ درصد بیان کرد و افزود: با اهتمام و هم‌افزایی همه دلسوزان و دست اندرکاران این پروژه به این مرحله رسیده است و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام با اشاره به کارکردهای این پروژه عظیم خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه توسعه دو شهرستان آبدانان و دره شهر را در پی خواهد داشت و علاوه بر این کارکرد بین استانی و فرا استانی نیز خواهد داشت، علاوه بر این با تکمیل این پروژه ۹۰ گردنه حادثه خیز حذف می‌شود که نقش مهمی در کاهش سوخت و ایمنی سرنشینان دارد و از مزیت‌های مهم این پروژه محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه تزریق می‌شود، گفت: با تکمیل این پروژه و فاز اول سامانه گرمسیری شاهد سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام خواهیم بود. 

وی گفت: با افتتاح فاز اول پروژه سامانه گرمسیری به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبرسانی می‌شود و در فاز بعد این میزان به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار