فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تفکر بسیج را در کشور‌های منطقه و دیگر قاره‌ها جاری و ساری کرد، گفت: امروز این حرکت متکی به اندیشه انقلاب در محور مقاومت و در دل آمریکا نفوذ کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۷۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی وشهدای غزه و تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیجی واقعی شما اصحاب رسانه هستید وهمه‌ی کسانی که تفکر و اندیشه مطالبه‌گری برای کمک به مردم و کمک به حفظ نظام و دستاورد‌های آن را دارد.

وی افزود: خبرنگاری هم یکی از کار‌هایی است که مجاهدانه و بدون هیچ توقعی با کوچک‌ترین پاداش و تشویقی می‌آید و به وظیفه خودش عمل می‌کند.

سردار نظری با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله و روز پرستار بیان کرد: پرستاران هم به همین شکل در کرونا که فراموش نمی‌شود ماه‌ها و روز‌ها در بیمارستان با این خطر بزرگ مجاهدت کردند این یعنی بسیجی، بسیجی بودن به شناسنامه و برگ عضویت پر کردن نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد:تمام آحاد مردم ما تفکر بسیجی دارند در این روز‌ها که جریان غزه به وجود آمده است و این وحشی گری اسرائیل‌ها به اوج خودش رسیده مردم کشور ما وخیلی از مردم دنیا و، اما پیشتاز همه مردم دنیا مردم کشور ما به آن تفکر و عشق و علاقه که به نظام و اسلام و تفکر بسیجی دارند می‌آیند و حمایت می‌کنند و آرزوی ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از روی زمین را دارند.

سردار نظری بیان کرد: امام خمینی (ره) با فکر بلندی که داشتند، نهال بسیج را در سال ۵۸ کاشت در حالی که همه فکر می‌کردند بسیج برای فعالیت‌های دفاعی و نظامی است، اما فکر امام از همان زمان بسیج مستضعفان را حاکم دنیا می‌دانستند و حالا تفکر بسیجی در محور مقاومت و در دل آمریکا نفوذ کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مسؤولان فکر می‌کردند، بسیج بعد از جنگ تمام می‌شود و دیگر برنامه‌ای ندارد در صورتی که امام از بحث علمی، اقتصادی و مباحث آینده نظام صحبت می‌کردند و امروز متوجه شدند، فکر بلند امام تا چه افق‌هایی را می‌دیده است.

سردار نظری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره بسیج  بیان کرد: بسیج هیچ نظیری در دنیا نداشت یعنی امام این‌طور نبود که بسیج را بر اساس الگوگیری بنا کرده باشد.

وی افزود: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تفکر بسیج را در کشور‌های منطقه و دیگر قاره‌ها جاری و ساری کرد و این حرکت متکی به اندیشه انقلاب بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:گروه‌های جهادی در جای‌جای نقاط محروم استان کرمان کار می‌کنند و این در حالی‌ست که بعضی از اعضای این گروه‌ها با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هیچ‌گاه این محرومیت را اعلام نمی‌کنند و به قول حاج قاسم سلیمانی این بسیجیان اراده خود را با اراده، ولی زمان خودشان هماهنگ می‌کنند.

سردار نظری در مورد عملکرد بسیج استان کرمان در یک سال گذشته گفت: ۴۰ کیلومتر سیل‌بند انجام داده‌ایم، ۱۰ مدرسه کانکسی تبدیل به ساختمان شده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۰۰ باب مسکن را با کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست احداث داریم که ۱۱۰ مسکن را افتتاح کردیم و این روند ادامه دارد و تا اوایل سال آینده بخش دیگری از مسکن‌های مشترک را تحویل می‌دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بیش از ۵۰ پروژه آبرسانی روستایی در قالب قرارگاه مرد میدان افتتاح کردیم و بیش از ۴۰ هزار نفر از آب سالم برخوردار شدند و آبرسانی به ۶۶۹ روستا در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را آغاز کردیم که ۷۵ درصد کار را سپاه استان و ۲۵ درصد را قرارگاه خاتم الانبیا انجام داده است که در ۶ ماهه اول سال آینده پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

وی افزود: پروژه آبرسانی در ۷۰ روستای استان کرمان افتتاح شده است که ۱۵۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند و ساخت یک‌هزار چشمه سرویس بهداشتی در جنوب و شرق استان کرمان را شروع کردیم که ۴۰۰ چشمه هم تحویل شده است.

سردار نظری تصریح کرد: از شهریورماه سال گذشته به نیرو‌های امنیتی در بحث امنیت پایدار و مقابله با اغتشاشات کمک کردیم و تفکر بسیجی و مجاهدت بسیجیان برای کمک به بحث امنیت کمک‌کننده بود.

وی افزود: سیل سال گذشته در رفسنجان، شهربابک و سیرجان در ۷۰ سال قبل بی‌سابقه بود و موجب شد خانه‌های زیادی زیر گل‌ولای برود و بسیجیان ماندند و خانه‌های مردم را تمیز کردند و تحویل دادند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین خدمت دندانپزشکی به مردم در قالب ۷۰ یونیت دندانپزشکی، جراحی‌های سرپایی رایگان با حضور متخصصان از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.

وی افزود: حدود ۹۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان در یک سال گذشته اهدا شده است و ۲۵ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا کردیم.

سردار نظری در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در کرمان پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال با هدف اعتلای بسیج با تأکید بر مجاهدت‌های بسیج در طول عمر ۴۴ ساله خود و بازآفرینی نقش بسیج در عرصه‌های مختلف با شعار «بسیج امید ملت ایران» از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه به مدت یک هفته در کرمان برگزار می‌شود. در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه در قالب ۶۶ عنوان برگزار می‌شود که ۳۰ عنوان برنامه متمرکز، ۳۰ عنوان برنامه‌های سراسری ناحیه محور و ۶ عنوان برنامه پایگاه‌های استان است.

وی افزود: ورود به برنامه‌های هفته بسیج تجمع سراسری در حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل است، که این برنامه همزمان با سراسر کشور روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ از چهارراه کاظمی شهر کرمان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان در ادامه با اشاره به روز شمار هفته بسیج، گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بسیج، برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در جیرفت، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در جیرفت، پروژه‌های آبرسانی در فاریاب و زرند، اعزام تیم‌های پزشکی و گیاه پزشکی جهادی به مناطق مختلف استان، افتتاحیه جشنواره‌های ورزشی، برگزاری شب شعر انقلاب و مقاومت، اجرای طرح صنعت‌یار و معدن‌یار، آزادی زندانیان، نواختن زنگ بسیج در مدارس، افتتاح کارگاه‌های اشتغال و... از جمله برنامه‌های نخستین روز هفته بسیج در کرمان است.

سردار نظری گفت:طرح «نیم پلاک» به‌منظور جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای بسیج استان کرمان برای نخستین‌بار است.

وی افزود: برگزاری سلسله جلسات جهاد تبیین، برپایی میز خدمت در مناطق کم برخوردار، اجرای طرح کرامت در راستای ایجاد امنیت در مناطق ناامن، آسفالت معابر روستاها، افتتاح پایگاه تخصصی فنی مهندسی آل‌یاسین در رفسنجان، توزیع لوازم التحریر در فهرج، اجرای پویش نذر خون، برگزاری بادواره شهدای طلاب و... از برنامه‌های دومین روز هفته بسیج در کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از فرماندهان یگان‌های شهید سلیمانی، نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب، افتتاح پروژه آبرسانی چاه حسن و آبرسانی به ۴ روستا، افتتاح دو رشته قنات، افتتاح طرح‌های اشتغالزایی، افتتاح دو باب مسجد، اجرای طرح «شیفت ایثار» در بسیج کارگری در راستای کمک به افزایش تولید، افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان کهنوج و... از برنامه‌های سومین روز بزرگداشت هفته بسیج در کرمان است.


وی افزود: عطرافشانی مزار مطهر شهدا، رونمایی از پوستر کتابخوانی، اجرای اردو‌های جهادی پزشکی، یادواره شهدای حقوقدان استان برای نخستین‌بار در شهرستان راور، برگزاری اختتامیه رویداد ملی «مقتدر مظلوم» و آغاز پویش یک‌هزار ختم قرآن به نیت حاج قاسم و شهدا از گلزار شهدای کرمان که تا هفته مقاومت ادامه دارد؛ از برنامه‌های روز چهارم است.

سردار نظری در ادامه به برنامه‌های پنجمین روز بزرگداشت هفته بسیج در کرمان اشاره کرد و گفت: برگزای دعای ندبه، گردهمایی سراسری میقات صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سراسر استان، همایش پیاده‌روی، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی از سوی زنان سرپرست خانوار، برپایی میز خدمت، توزیع جهیزیه در شهرستان رودبار و اجرای اردو‌های جهادی و پزشکی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: بزرگداشت اساتید بسیجی، افتتاح مدرسه مجازی، توزیع بسته‌های ورزشی در مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و محرومیت‌زدایی، تجلیل از بسیجیان نخبه، برگزاری همایش صلح یاران، افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و سازندگی در فهرج، اجتماع زائران راهیان‌نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و... از برنامه‌های روز ششم هفته بسیج در کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان در پایان با اشاره به دیدار بسیجیان در آخرین روز هفته بسیج با رهبر معظم انقلاب در تهران و همزمان در کرمان، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ملی شعر «افق‌های روشن»، توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی در استان، برگزاری رویداد ملی جهادگران روستا، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، برگزاری شب شعر آیینی حماسه فاطمی و... از برنامه‌های آخرین روز بزرگداشت هفته بسیج در کرمان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار