امام‌جمعه شهر یزد با اشاره به تلاش مردم غزه برای حفظ ارزش‌های اسلامی گفت: غزه دنباله‌روی نهضت حسینی است.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۶۲
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: اگر بخواهیم بسیج را بشناسیم، بهتر از کلام امام خمینی (ره) نیست؛ امام خمینی (ره) در جلد ۲۱، صفحه ۱۹۴ صحیفه خود می‌فرمایند: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، نهاد‌ها و گروه‌های فراوانی بودند که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت‌طلبی، کشور و انقلاب را بیمه کردند، ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود؟»

امام‌جمعه شهر یزد با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد بسیج ادامه داد: آنچه برای این‌جانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان، اخلاص و روحیه شهادت‌طلبی بسیجیان است که سربازان حقیقی، ولی الله‌الاعظم ارواحناله‌الفدا هستند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بسیج اشاره کرد و افزود: هر کسی که در بستر اعتقادی و انسانی بسیج به فعالیت مشغول است، بسیجی است؛ البتّه نیروی مقاومت بسیج، نماد این نهضت عظیم عمومیِ فراگیرِ ملّی است؛ نماد نظم و انضباط و جهت‌گیری درست و تعلیم و تربیت است؛ بسیجی، نامِ بسیجی و عنوان بسیجی، فراگیر است؛ نیروی مقاومت بسیج، آن قلعه‌ی اصلی، جایگاه و مرکز و قرارگاهِ اصلیِ این چتر عظیمی است که همه‌ی ملّت را در بر می‌گیرد.

دولت توجه ویژه‌ای نسبت به پرستاران و مشکلاتشان داشته باشد

ناصری در بخش دیگری از خطبه‌های خود در رابطه با فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار به این قشر زحمت‌کش عنوان کرد: پرستاران در شغل حساسی فعالیت می‌کنند؛ آن‌ها با محبت و ایثار از بیماران مراقبت می‌کنند؛ ان‌شاءالله دولت توجه ویژه‌ای نسبت به پرستاران و مشکلاتشان داشته باشد.

امام‌جمعه شهر یزد ادامه داد: حضرت زینب (س) اسوه مقاومت، شجاعت و اخلاص هستند؛ این بانوی بزرگوار باوجودآنکه ۱۸ نفر از عزیزانشان را به شهادت رسانده بودند، با صلابت هرچه تمام‌تر در مقابل دشمن ایستاد و اجازه نداد از واقعه عاشورا روایتگری نادرست صورت گیرد.

وی افزود: حضرت زینب (س) در مقابل ابن زیاد که تلاش کرد شان و منزلت اهل‌بیت (ع) را مورد اهانت قرار دهد، با جمله «ما رایت الا جمیلا؛ هیچ‌چیز جز زیبایی ندیدم» هیمنه بنی‌امیه را در هم شکست.

اسلام بر زیبایی و آراستگی تاکید دارد

ناصری با بیان اینکه چهار نوع زیبایی وجود دارد، اظهار کرد: یک قسم زیبایی، زیبایی ظاهر است؛ که در اسلام هم سفارش شده انسان به زیبایی و آراستگی خود و محیط زندگی اهمیت دهد.

وی ادامه داد: دومین نوع زیبایی، زیبایی آزمایشی است؛ در قرآن آمده است که خداوند در زمین زیبایی‌هایی را قرار داد؛ فرزندان، مال و ... زینت حیات دنیوی هستند، اما این زینت‌ها آزمایشی بوده و خداوند در قبال اعطای این زینت‌ها، بنده خود را آزمایش خواهد کرد.

امام‌جمعه شهر یزد سومین نوع زیبایی را زیبایی کیفری اعلام کرد و گفت: گاهی اوقات شیطان زشتی‌ها را زینت می‌دهد؛ برخی زیبایی‌ها را در دنیا وارونه شده است؛ شیطان وسوسه کرده و اعمال سوء را زینت می‌دهد؛ در فرهنگ، آداب و اخلاق ما دخالت کرده و سنت‌های خوب را بد جلوه داده و بالعکس سنت‌های بد را جایگزین اعتقادات افراد می‌کند و در یک کلام منکر را معروف و معروف را منکر جلوه می‌دهد.

چرا حضرت زینب (س) هیچ‌چیز جز زیبایی ندید؟

وی با اشاره به دلیل عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد: بیش از ۷۰ سال است که رژیم صهیونیستی در جدال با مردم فلسطین و غزه، هر روز عده را کشته، اموالشان را به غارت برده و این ملت مظلوم را آواره می‌کردند.

ناصری افزود: طی این سال‌ها دنیا به‌واسطه اینکه غول‌های رسانه‌ای در اختیار استکبار بود، صدای آن‌ها را نمی‌شنید و اعتراضات آن‌ها راه به جایی نمی‌برد و از سویی تلاش می‌کردند تا دنیا اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بعد غزه و لبنان را از بین ببرند؛ ازاین‌رو مردم مظلوم فلسطین و غزه چاره‌ای جز دفاع از خود را نداشتند. اینکه عده‌ای می‌گویند چرا غزه در دفاع از خود برخاسته؛ آیا آن‌ها راهی جز این داشته‌اند؟

امام‌جمعه شهر یزد با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی ۷۰ سال کشت و کشتار را ادامه داده است، گفت: ۶ هزار زن و کودک در زندان‌های رژیم کودک‌کش تحت ظلم و شکنجه به سر می‌برند و دنیا خبری از آن‌ها ندارد؛ از سویی اسرائیل باد به غبغب انداخته و تلاش می‌کند تا در دنیا به رسمیت شناخته شود.

وی تصریح کرد: آن‌ها با بمباران‌ها این تعداد طفل را شهید کرده‌اند؛ آیا این‌ها بویی از انسانیت برده‌اند؟ باید در مقابل این جنایت‌ها می‌ایستادند و از خانه و کاشانه، جان‌و‌مال و وطن خود دفاع کنند.

ناصری با تأکید بر اینکه طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را در هم شکست، گفت: این همان حرکتی هست که حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) داشتند؛ ایشان قیام کردند تا شرافت و ارزش‌های اسلام حفظ شود؛ مردم غزه هم پیرو نهضت عاشورایی هستند و با خدا معامله می‌کنند.

وی قسم دیگر زیبایی را زیبایی معنوی عنوان کرد و ادامه داد: اینکه حضرت زینب (س) در آن شرایط سخت می‌فرمایند «جز زیبایی ندیدم»؛ منظور این زیبایی معنوی است که برای حفظ اسلام ناب محمدی تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات