زنجان - مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) گفت: از مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب(س) ولایت پذیری بود.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۴۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب(س) ولایت پذیری بود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛حجت الاسلام محبعلی احدی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار داشت:  زینب ‌(سلام الله علیها) تربیت شده خانواده و مجموعه‌ای است که افراد این خاندان هر کدام انسان‌های جامعی هستند و تمام فضایل و کرامات اخلاقی در این خاندان جمع شده است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که  پرستاری شغل مقدسی است، تصریح کرد: عاطفه، مهرورزی، ایثار صبر و استقامت از ارزش‌های پرستاراست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ با بیان اینکه  روح پرستار با روح بیمار همواره همراه است، تصریح کرد: از این جهت شاخصه‌ی انسانیت در قشر پرستار از حد معمول جامعه بالاتر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرستار واقعی همسران جانبازان هستند، افزود: این افراد پرستاران  دائمی همسران خود هستند و در این راه سختی‌های زیاد را به پاس قدردانی از جانفشانی‌های همسران خود متحمل می‌شوند.

احدی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) مظهر بینش بصیرت علم عطوفت و بصیرت است.

وی بینش توحیدی، بصیرت و شجاعت را از  ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری (س) دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت زینب (سلام الله علیها) موجب شد تا آخرین لحظات در راه حق ایستادگی کرده و مسیر صحیح را برگزیند، لذا اگر جامعه امروز ما بخواهد راه صلاح و رستگاری را طی کند باید دو عنصر بصیرت و صبر را در رأس امور قرار دهد.

حجت الاسلام احدی  با بیان اینکه حضرت زینب (س) نه تنها الگوی زنان مسلمان، بلکه الگویی تمام عیار برای مردان نیز می باشد، یادآور شد: ابعاد معنوی و تقوای ملکوتی، شخصیت جامعی از حضرت زینب (سلام الله علیها) می‌سازد، از این رو زنان مسلمان و زنان ایرانی باید به وجود چنین الگوئی در دین اسلام افتخار کنند و پیرو مکتب آن بانوی بزرگوار باشند.

ارسال نظرات