خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شهر بسطام با بیان اینکه حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی دو بال پیشرفت و رشد کشور هستند، گفت: مسئولین با برخورد محکم و قانونی با مفسدین اقتصادی داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۶۳۵۳۱
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی دو بال رشد و پیشرفت کشور/برخورد محکم و قانونی با مفسدین اقتصادیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی امام جمعه بسطام در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت مریم (س) به قدری در نزد خدای متعال دارای عظمت مقام است که بار‌ها نام ایشان در قرآن کریم تکرار شده (۳۴مرتبه) و حتی تنها ایشان بانویی است که نامش در قرآن کریم به صراحت بیان شده است. خدای متعال همچنین به مقام و منزلت آن بانوی مکرم و پاکدامن اشاره فرموده تا تقوا و ایمان او سرمشق و الگویی برای تمام زنان و مردان جهان باشد.
او ادامه داد: همچنین به دوازده بانوی بافضیلت دیگر نیز در کلام خدا بدون بردن مستقیم نام آن‌ها اشاره شده است. یکی از بانوان بزرگ و بافضیلت حضرت صدیقه کبری (س) است که جان خود را در راه ولایت اهدا کرده است.
رضوی نسب افزود: خداوند متعال زن و مرد مسلمان را مکمل یکدیگر می‌داند که می‌بایست به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه بسطام با مرثیه خوانی شهادت دخت مکرم نبی اسلام یکی از اذکاری که برای مسلمانان و شیعیان به یادگار مانده تا در روزمرگی‌های زندگی با تمسک به آن، ابواب رحمت و برکت به روی شان باز شود، ذکر مشهور به تسبیحات آن بانوی عفیفه است.
رضوی نسب اظهار کرد: افتخار دیگری نصیب بخش بسطام شده و ان شاالله در روز شهادت ام الحسنین (ع) شهید خوشنام دیگری در دارالشهدای میقان آرام خواهد گرفت.
امام نماز جمعه بسطام با گرامیداشت ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی دو بال رشد و پیشرفت کشور در حوزه علم و دین هستند.
امام جمعه بسطام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) در مبارزه با فساد بیان کرد: در حالیکه مردم شدیدا دچار فشار اقتصادی و درگیر تورم شدید هستند آنچه باعث ناامیدی می‌شود اخباری مانند اختلاس چای (دبش) است لذا مسئولین موظفند برای حفظ امنیت و آرامش ملتی که شهید تقدیم این نظام کرده اند برخورد محکم و قانونی با مفسدین اقتصادی کنند.
امام جمعه بسطام در پایان سخنان خود بازنده اصلی جنگ در غزه را آمریکا و اسرائیل غاصب خواند و افزود: اگر بی عرضگی تعدادی از حکام کشور‌های عربی و آمریکای جنایتکار نبود رژیم منحوس صهیونیستی هرگز نمی‌توانست پر و بال بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار