امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ایثار اصل مشترک بین شهدا و زندگی و سیره حضرت زهرا(س) بود، آنها رفتند تا ما بمانیم و نخوردند و نیاشامیدند تا ما از نعمت‌های الهی بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۹۵۶۳۹۴۳
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در پارک کوهستان یزد که با حضور پرشور مردم دارالعباده برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: بی دلیل نیست که پیکر شهدای گمنام باید در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع شوند، باقی‌مانده جنازه این شهدا بعد از چندین سال هر از گاهی در شهر‌های ما عطر شهادت را می‌پراکنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر این شهدا گفت: اولین نقطه مشترکی که بین شهدا و زندگی حضرت زهرا (س) است اصل دفاع از حق و حقانیت و نظام اسلامی است که اصل برگرفته از سیره و زندگی حضرت زهراست.

وی ادامه داد: شهدای دوران دفاع مقدس به عنوان کسانی که به فاطمه زهرا (س) تأسی کردند، برای دفاع از اسلام و قرآن و دفاع از اسلام علی (ع) و فاطمه (س) و ارزش‌های ولایت پا به عرصه میدان گذاشتند و پاره پاره شدند و به شهادت رسیدند.

مدرسی افزود: دومین اصلی که شهدا به حضرت فاطمه (س) تأسی کردند اصل ایثار و فداکاری بود آن‌ها مقام ایثار و فداکاری را به مرحله عینی و تجسمی رساندند در واقع ایثار اصل مشترک دیگری بین شهدا و زندگی و سیره حضرت زهرا (س) بود، آن‌ها رفتند تا ما بمانیم و نخوردند و نیاشامیدند تا ما از نعمت‌های الهی بهره‌مند شویم و استراحت نکردند تا ما در امنیت باشیم، زهرا (س) هم همینگونه بود در میدان‌های جهاد تبیین حضور پیدا کرد تا امتش بتوانند راه حق را از باطل تشخیص دهند.

وی عنوان کرد: اصل تقدم آخرت بر دنیا نیز، اصل دیگری بود که شهدای ما از حضرت زهرا تأسی جستند و ما امروز نیز باید از این سه اصل دفاع از حقانیت، ایثار و دفاع از ارزش‌های اسلامی پیروی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار