خبرهای داغ:
تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص وضعیت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز اظهار کرد: امیدواریم فاز اول این بیمارستان را بتوانیم تا دو سال آینده تکمیل کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۴۷۲۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر بهمن نقی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، در خصوص بحث های مطرح شده در خصوص انتقال کلینیک شیخ الرئیس نیز گفت: تا زمانی که بقیه مراکز پزشکی از داخل شهر انتقال نیافته اند، اجازه نخواهیم داد شیخ الرئیس که مامن مردم بی بضاعت شهر است، نقل مکان کند.

وی با اشاره به تحصیل ۴۸۰ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق رتبه بندی تایمز در رده‌ی ۶۰۰ تا۸۰۰ بود که امسال به رده‌ی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تغییر پیدا کرده و در مجموع این دانشگاه، رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از آن خود کرده است.
دکتر نقی پور در ادامه از استقبال ۸۵۰ هزار نفر از پویش ملی سلامت در استان خبر داد و گفت: اولین علت مرگ و میر در سطح کشور را بیماری‌های قلب و عروقی به خود اختصاص داده که فشار خون و دیابت زمینه ساز این بیماری است که با کنترل و تشخیص به موقع فشار خون و دیابت تا حد زیادی از بیماری قلبی و عروقی جلوگیری به عمل می‌آید.
وی با اشاره به طرح پویش سلامت به عنوان یکی از راهکارهای مهم در کاهش بیماری غیرواگیر گفت: تمامی خدمات در طرح ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت به صورت رایگان در مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه اکثر افراد در مراکز شهری به متخصص مراجعه کرده و از مراکز بهداشت و درمان فاصله می‌گیرند، گفت: هدف این پویش آشتی دادن مردم شهرنشین با مراکز بهداشت است که در این خصوص تمام افرادی که از این پویش استقبال می‌کنند، بعد از تشخیص به پزشکان مربوطه ارجاع داده می‌شوند تا به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرند.
وی هدف این طرح را غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸سال و تمام مادران باردار کشور دانست و گفت: در استان حدود ۳۱درصد افراد تاکنون از این پویش استقبال کرده اند که طی آن، ۱۵درصد مراجعه کنندگان استان از فشار خون و ۷ درصد آنها از دیابت خود خبر نداشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار