شاهرود_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت:برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی برگزار و پیش همایش با عنوان سلامت روان مبتنی بر عرفان و حکمت اسلامی را خواهم داشت.
کد خبر: ۹۵۶۷۷۷۷
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ظرفیتی برای مردم و دانش آموزان/برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بایزید بسطامی و شیخ خرقانیبه گزارش خبرنگار بسیج، حسینعلی سمیعی در نشست خبری در سالن اجتماعات این دانشگاه با بیان اینکه در کشور ۱۰ بیمارستان مستقل در کشور وجود دارد که تنها دانشگاه هستیم که بیمارستان و دانشکده پزشکی در مرکز استان نیست، افزود: در این دانشکده پزشکی ۱۰۳۶ دانشجو مشغول تحصیل هستند که ۳۶۰ نفر در رشته پزشکی و بقیه پیراپزشکی هستند.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطر نشان کرد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بخشی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را بر دوش دارد و ۱۲۰ تخت‌خوابی است و نیاز به بروزرسانی دارد، چون برای چهل سال قبل است و خیرینی که علاقمند هستند در حوزه درمان کمک کنند بیمارستان خاتم الانبیا (ص) را نیز باید مورد توجه قرار دهند که بالغ بر دو میلیارد تومان مابه التفاوت را پرداخت داریم و اگر حمایت شود به سر به سر و سود دهی هم می‌رسیم.
او فضای عمرانی دانشگاه را ۱۰۵ هزار مترمربع بیان کرد و گفت: مجموعه فضای عمرانی این دانشگاه حداقل سه برابر مجموعه‌های دانشگاهی آزاد استان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به تحصیل ۴۶۰۰ نفر دانشجو فعال، تصریح کرد: کل دانشجویان این دانشگاه ۵۸۵۰ هستند که عده‌ای در حال ارائه رساله و پایان نامه هستند.
او تعداد رشته‌های این دانشگاه را ۱۶۸ رشته و اعضای هیأت علمی ۱۵۴ نفر هستند که بیشترین هیأت علمی استان را داریم و ۳ استاد ما هم جزو دو درصد دانشمندان جهان هستند و ۶ استاد تمام داریم.
سمیعی تعداد کارکنان دانشگاه را ۱۳۸ نفر عنوان کرد و افزود: ۲۱۹ کارمند در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) مشغول و در مجموع ۵۱۱ نفر کارمند فعالیت دارند و دو خوابگاه داریم که ۴۶۰ نفر در خوابگاه دختران داریم که یکی از خوابگاه‌های برتر کشور می‌باشد و ۲۵۶ نفر در خوابگاه پسران اسکان دارند.
او با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۶۱ با سرمایه‌ای بزرگ جمع آوری شده است و باید استفاده شود و متعلق به شهرستان و دانش آموزان و مردم است، ادامه داد: ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه پرداختی حقوق کارمندان را داریم و بودجه دانشگاه امسال ۱۱۹ میلیارد تومان مصوب شده است و با توجه به نهاد عمومی غیر دولتی هستیم، تمام درآمد در خود دانشگاه هزینه می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بودجه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) را ۹۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در کنار این بودجه باضافه ۴۶ میلیارد تومان مخارج سرمایه‌ای مصوب در سال‌جاری مصوب داریم.
او به چهار مجله منتشر شده در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از نظریات بین المللی است و بیش از ۴۰ مقاله هر مرحله چاپ آن از نقاط مختلف دنیا ارسال می‌شود تا در این محله چاپ شود.
سمیعی یکی از ظرفیت‌های دانشگاه را واحد بین الملل دانست و افزود: امیدواریم بعد از اخذ مصوبه از وزارت علم و بهداشت سال آینده دانشجو خارجی داشته باشیم.
او مجموعه سما را زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برشمردند و خاطرنشان کرد: از پیش دبستانی تا دبیرستان با تمام امکانات دانشگاه آزاد با ۶۷۴ دانش آموز و ۷۶ کارمند فعالیت دارند و ۷۰۰ نفر در آموزشگاه زبان خارجه فعالیت دارد و دو ساختمان ملکی برای مجموعه سما داریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و واگذاری کمیته‌های آن به یک نهاد و ارگان ها، بیان کرد: یکی از کمیته‌های این شورا به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده که کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی است و سالی یکبار برنامه‌های خاص در استان‌ها دارند.
او تصریح کرد: برنامه استانی سال بعد در واحد شاهرود اجرا که جاده عرفان اسلامی از بلخ تا خوی و اقدام اجرایی در مهر سال ۱۴۰۳ با برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی را خواهیم داشت و برای مقدمات آن قبل از سال‌جاری اولین پیش همایش با عنوان سلامت روان مبتنی بر عرفان و حکمت اسلامی را خواهم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها