رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:

حاج‌قاسم شهید فراتر از مرزهاست/همه باید حاج‌قاسم شویم

تبریز- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در جمع مردم میانه، گفت: حاج قاسم شهید فراتر از مرزهاست و شهادتش نقطه عطفی در تاریخ جهان است.
کد خبر: ۹۵۶۷۸۵۳
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میکائیل جمال‌پور با اشاره به مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ بیش از ۸ هزار ساله ایران، انقلاب اسلامی را از فراموش ناشدنی‌ترین برهه تاریخ کشور عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی، نقاط عطف بسیاری در دل تاریخ خود دارد و یکی از مهمترین این ایام، شهادت حاج‌قاسم یکی از خستگی‌ناپذیرترین سربازان کشور است.

   این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز در عرصه‌های جهانی هر اتفاقی علیه استکبار می‌افتد، عکس حاج‌قاسم در دست مردمان آن سرزمین دیده می‌شود.

   جمال‌پور، حاج قاسم را شهیدی فراتر از مرزها دانست و گفت: او شهیدی متعلق به همه مردم آزاده جهان است.

   وی با متذکر شدن اینکه برای بزرگ شدن باید در محضر بزرگان بود، اظهار داشت: حاج قاسم خود فردی بزرگ بود ولی در کنار امام و ولایت بودن او بود که اینگونه رشد و تکاملش داد و این ولایت‌مداری او و سربازی ولایت بود که این عظمت را به او داده و عزت و عظمتش را در جهان، متجلی ساخت.

    رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مقاومت و نترسیدن از برجسته‌ترین اصول اساسی مکتب حاج‌قاسم است و عقبگرد، تزلزل و سست شدن در آن معنا ندارد، علت اصلی موشکباران و کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردم بی‌گناه غزه را تسلیم، سازش و مذاکره امثال یاسر عرفات دانست.

    جمال‌پور شهدا را بالاترین، برترین و ماندگارترین سرمایه‌های ملت ایران عنوان کرد و ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در کرمان، تصریح کرد: دشمن شکست خورده مکتب حاج‌قاسم است و امروز چشم دیدن، دوستداران وی را هم ندارد.

   وی افزود: دشمن ملت ایران را نشناخته است، ملت ایران عاشق شهادت است و از شهادت در راه خدا ترس و واهمه ای ندارد این شهدا، حضور در صحنه بودن ملت ایران را افزایش می دهد چرا که خون شهید، خونی بیدار کننده است.

   جمال‌پور در پایان بر حاج‌قاسم شدن همه مردم در هر پست و مقامی که هستند توصیه کرد و افزود: سردار سلیمانی با همه بزرگی و عظمتش، دور از دسترس نیست و او با تربیت فرزندانی دلیر، انقلابی و ولایی در خانواده حاج قاسم شد و در کنار آن در محله، شهر، کشور و دنیا درخشید.

   آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با شرکت جمع کثیری از مردم و مسئولین در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات