کارشناس مسائل اقتصادی؛

ضرورت توجه به مقوله حمایت از صنایع کوچک استان ایلام

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ضروری است که به مقوله تولید و به‌خصوص حمایت از صنایع کوچک توجه ویژه‌ای شده و سازوکاری فراهم شود که زمینه رشد این صنایع فراهم شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۵۵
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فریادی گفت: تولید را اگر بتوانیم وارد فاز اجرایی کنیم به معنای توسعه و پیشرفت است و در غیر این صورت تنها یک واژه است که معنای خاصی پیدا نمی‌کند.

 

 کارشناس مسائل اقتصادی افزود: استفاده از کلمات صحیح است؛ ولی اجراکردن کلمات از جمله مواردی است که نیاز به همت، برنامه‌ریزی و پشتکار دارد، به همین دلیل امروزه تولید واژه‌ای است که اگر اجرا شود؛ یعنی آبادانی برای هر منطقه و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها که در نهایت رشد کشور را به همراه دارد.

 

فریادی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر بحث تولید و توجه به ظرفیت‌های داخلی مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته و بارها در سخنرانی‌ها به این مقوله مهم توجه کرده‌اند.

 

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: البته تولید یا شکوفاسازی ابعاد ظرفیت‌های داخلی دارای ابعادی است که باید به آن پرداخته شود؛ اما یکی از بعدهای مهم آن بحث حمایت مالی و تأمین مالی صنایع و شرکت‌ها است که ابتدا از امکان سو استفاده برای آن‌ها وجود نداشته باشد و سپس اعتبار در همان جایی هزینه شود که برای آن هدف‌گذاری شده است.

 

وی یادآور شد: امروز در بحث حمایت از تولید یکی از مشکلات اساسی هزینه‌نشدن اعتبارات در هدف مشخص شده برای راه‌اندازی یک صنعت یا یک کارگاه تولیدی است و گاهی مشاهده می‌شود که افراد خاصی یا خودبانک وام‌ها را برای استفاده شخصی و خرید خودرو یا مسکن هزینه می‌کنند و این باعث ایجاد تورم می‌شود به همین دلیل می‌توان گفت که حمایت از صنایع خرد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

 کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: ضروری است که به مقوله تولید و به‌خصوص حمایت از صنایع کوچک توجه ویژه‌ای شده و سازوکاری فراهم شود که زمینه رشد این صنایع فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار