خبرهای داغ:
حجت الاسلام قاسم پور گفت: امیر مؤمنان علی(ع) با رفتار و گفتار خویش بزرگ ‌ترین آموزگار بصیرت در تمام دوران ‌ها بود و اصحاب خویش را نیز به داشتن این نعمت الهی فرا می ‌‌‌‌خواند.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۵۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

امام علی(ع) بزرگترین آموزگار بصیرت است/بدون ولایت حضرت علی(ع) تمام اعمال در روز قیامت رد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام قاسم پور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرگان در مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) در جمع کارکنان فراجا شهرستان گرگان عنوان کرد: امام علی (ع) الهی‌ترین مرد روی زمین و مردمی‌ترین شخصیت تاریخ است و در طول تاریخ هیچ حاکمی را نمی‌توان پیدا کرد که مانند ایشان دغدغه مردم را داشته باشد.
وی عدم وابستگی به بیگانگان را شرط سعادتمندی امت اسلامی قلمداد کرد و اذعان داشت: امیر مؤمنان (ع) فرمودند: «مادامی که امت اسلامی لباس بیگانه نپوشند و از غذا‌های آن‌ها استفاده نکند همواره در خیر خواهند بود و هنگامی که چنین کنند خداوند آن‌ها را ذلیل می‌کند بنابراین وابستگی به بیگانه سبب ذلت می‌شود».
قاسم پور امیرالمومنین علی(ع) را بزرگترین آموزگار بصیرت دانست و بیان کرد: امیر مؤمنان علی(علیه السلام) با رفتار و گفتار خویش بزرگ ‌ترین آموزگار بصیرت در تمام دوران ‌ها بود و اصحاب خویش را نیز به داشتن این نعمت الهی فرا می ‌‌خواند.
وی ادامه داد: از نظر حضرت، ارزش انسان، وابسته به معرفت و بصیرت او است و ایمان آنگاه برای مومن سودمند است که همراه نور بصیرت باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرگان تصریح کرد: این که، امت پیامبر، پس از وفات آن حضرت، در امر خلافت، گرفتار اختلاف شدند و امانتی که پیامبر به دست علی (علیه‌السّلام) سپرد، توسط افراد کینه توز غصب شد، ولی علی (علیه‌السّلام) با موقعیت شناسی، صبر را بر تقابل ترجیح داد و با سکوت، در مقابل فتنه و آشوب ایستاد تا این که، دین رسول الله بماند.
وی افزود: روش برخورد امام علی(ع) با دشمنان بر اساس نصیحت دلسوزانه و صبر و بردباری و حتی دعا برای هدایت شدن گمراهان بود؛ حضرت در صحنه های جنگ با آنکه شجاعت و دلاوری بی نظیری داشت و هرگز پشت به دشمن نکرد، اخلاص همراه با جوانمردی و غیرتش نیز زبانزد دوست و دشمن بود.
قاسم پور در ادامه تاکید کرد: معیار پذیرش اعمال در روز قیامت، ولایت حضرت علی(ع) و اهل‌بیت(ع) است و بدون ولایت تمام اعمال رد خواهد شد؛ در روایات آمده است که اگر کسی خداوند را به اندازه عمر حضرت نوح عبادت کند، اما ولایت امام علی(ع) را نداشته باشد، قطعا بوی بهشت به مشام او نمی‌رسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان با الگو پذیری از راه و سیره امام علی (ع) به سعادت و رستگاری هدایت می شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها