خبرهای داغ:

جامعه دانشگاهی در برهه انتخابات مسئولیت سنگینی بر عهده دارند

محمد پیری گفت: جامعه دانشگاهی در برهه حساس انتخابات مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند که نباید از آن غفلت کنند.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۶۵
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، محمد پیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب، امروز در نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های شهرستان که با محوریت « نقش دانشگاه در انتخابات و مشارکت حداکثری» که در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب برگزار شد، گفت: رقابت، سلامت و امنیت و مشارکت چهار معیار مهم در هر انتخاباتی است که در تحقق یافتن آن جامعه دانشگاهی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

وی به تشکیل چهار کارگروه درراستای عمل به شاخص‌های اعلامی توسط مقام معظم رهبری در موردانتخابات مبنی بر « رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت» اشاره کرد و بیان داشت: جامعه جوان و علمی کشورمان در این زمینه رسالت سنگینی را بر دوش دارد که نباید از آن غفلت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب به اهمیت حضور‌ پرشور اساتید و هیات علمی در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: اساتید و نخبگان علمی در جمع دانشجویان، کلاس درس، مجامع علمی و اجتماعی نقش راهبری دارند، پس هر گونه اقدام و تصمیم آنها می‌تواند به الگوسازی منجر شود.

وی نقش و وظیفه گروه‌های اجتماعی در ایام انتخابات را بسیار حائر اهمیت دانست و گفت: یکی از این‌ گروه‌های اجتماعی تاثیرگذار قشر دانشگاهی و نخبگان فرهنگی جامعه است که وظیفه معرفت‌افزایی،  جهاد تببین و روشنگری را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه با قشر جوان و دانشجو ارتباط دارند پس باید در راستای  تببین اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات برای نشان دادن اقتدار ملی گام بردارند و از این رهگذر به وظیفه سیاسی و اجتماعی که در ارتباط با کشور خود بر دوش دارند، جامه عمل بپوشانند.

ارسال نظرات