سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از تایید صلاحیت ۳۸ نفر دیگر از این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براین اساس تعداد کل نامزدان در این استان شرقی ایران به ۸۸۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، امیر فریدنیا با اشاره به اینکه تعداد ۶۵۰ نفر دیگر تا پنجم بهمن توسط شورای نگهبان در کل کشور تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ نفر از خراسان رضوی هستند.

وی افزود: دراین راستا تا پیش از این در اول بهمن‌ماه نیز صلاحیت ۶۴ نفر در استان از سوی شورای نگهبان تایید شد. این نفرات افرادی هستند که در هیات‌های نظارت عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده‌ بودند و پس از اعتراض، اکنون شورای نگهبان صلاحیت آنان را تایید کرده است. بنابراین طبق آماری که از اول بهمن‌ماه تاکنون اعلام شده، ۱۰۲ نفر جدیدا تایید صلاحیت شده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: از این ۱۰۲ نفر از حوزه انتخابیه تربت حیدریه ۱۰ نفر، از حوزه انتخابیه تربت جام ۴ نفر، از حوزه انتخابیه چناران ۱۱ نفر، از حوزه انتخابیه خواف ۶ نفر، از حوزه انتخابیه درگز ۳ نفر، از حوزه انتخابیه سبزوار ۳ نفر، از حوزه انتخابیه فریمان ۴ نفر، از حوزه انتخابیه قوچان ۴ نفر، از حوزه انتخابیه کاشمر ۷ نفر، از حوزه انتخابیه گناباد ۳ نفر، از حوزه انتخابیه نیشابور ۸ نفر و از حوزه انتخابیه مشهد ۳۹ نفر هستند. با احتساب ۷۸۰ نفری که توسط هیات‌ نظارت استان تایید صلاحیت شده‌اند، کلا ۸۸۲ نفر تا این لحظه از خراسان رضوی برای حضور در انتخابات مجلس تاییدصلاحیت شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارد و ممکن است تا اعلام نهایی شورا در آن روز، تعداد تایید صلاحیت‌شدگان تغییر یابد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها