تبریز- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از اهدای ۵۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تا پایان سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۲۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۶۰۰ سری به ارزش ۲۲ میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شده است که تا پایان سال نیز ۵۴۰ سری جهیزیه دیگر اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: یکصد جهیزیه ۱۷ بهمن ۱۰۰ سری جهیزیه با همکاری سپاه اهدا می شود و علاوه بر آن ۲۴۰ سری جهیزیه توسط مراکز نیکوکاری به نوعروسان شناسایی شده تعلق می گیرد و به مناسبت عید مبعث نیز ۲۰۰ سری جهیزیه به شهرستان ها برای نوعروسان ارسال می شود.

ملامهدی اضافه کرد: ۷۰ نوعروس نیز پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند که تا نیمه شعبان جهیریه آن ها هم اهدا می شود.

وی همچنین به اهدای لوازم ضروری نیز اشاره و بیان کرد: از آغاز سال تاکنون ۲۱۰ دستگاه لوازم ضروری شامل یخچال، بخاری، آبگرمکن  و تعداد کمی کولر به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به خانواده های نیازمند اهدا شده است.

ملا مهدی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل، گفت: تشکیل این نهاد پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب در ۱۴ اسفند نشانگر توجه امام راحل به محرومان جامعه است تا کمک به این قشر جزو اهداف انقلاب اسلامی باشد.

وی توجه به مسئولیت های اجتماعی را در رفع محرمیت ها مهم عنوان و اظهار کرد: اگر سازمان ها به این وظیفه خود به خوبی عمل کنند اکنون این همه ورودی برای کمیته امداد وجود نداشت و محرومان نیز می توانستند از حداقل های یک زندگی برخوردار باشند.

ملامهدی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان را ۷۹ هزار خانواده اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۷۰ هزار خانواده مستمری دریافت می کنند که ۶۷۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه سال جاری برای آن ها ماهانه پرداخت شده است. 

ملامهدی به ارائه خدمات درمانی مددجویان توسط کمیته امداد نیز اشاره و اعلام کرد: ۴۷هزار خانوار خدمات درمانی دریافت می کنند که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماهه نخست امسال بوده و علاوه بر آن ۱۵۰۰ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش  و زنان باردار تحت پوشش که دچار سو تغذیه هستند از برخی خدمات در این راستا بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هیج خدمات ما پشت نوبت نیست و وظیفه ما شناسایی افراد بی بضاعت است و مردم نیز می توانند افراد زیر دهک سه را که توان مالی ندارند به کمیته امداد معرفی کنند.

ملامهدی توانمندسازی مددجویان را وظیفه اصلی کمیته امداد خواند و افزود: در این راستا برای ۱۵هزار نفر اشتغال زایی تعهد داریم که از این تعداد برای ۱۱هزار نفر آن اشتغال ایجاد شده است و یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ اعتبار گذاشته برای مددجو و اقشار آسیب پذیر تسهیلات در نظر گرفته شده است بطوری که کمیته امداد رتبه برتر در حوزه اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی همچنین نصب پنل های خورشیدی را برای خانوارهای تحت پوشش از دیگر اقدامات توانمندسازی مددجویان و همچنین تولید انرزی تجدید پذیر عنوان و بیان داشت: سهم استان برای نصب این پنل ها ۶۰۰ دستگاه بوده که ۱۰ درصد آن محقق شده است و برای باقی آن تسهیلات در حال انجام بوده تا پایان سال به اتمام می رسد.

ملامهدی به درآمد کمیته امداد از محل صندوق های صدقات نیز پرداخت و گفت: برنامه امسال برای این درآمد ۴۱میلیارد بود که ۳۹میلیارد آن محقق شده است در حالی که فقط پرداختی ماهیانه از ابتدای سال تاکنون برای مددجویان ۶۷۰ میلیارد تومان بوده و درآمد صدقات نسبت به آن خیلی کم است و با این رقم عده ای هم ادعا می کنند مبالغ صندوق ها به فلسطین ارسال می شود.

وی یادآور شد: فقط کمک های مردمی در روز قدس به مردم مظلوم آن کشور هر آنچه باشد اختصاص می یابد و همان روز نیز روی صندوق ها این کمک ها درج می شود.

ملامهدی به درآمدهای محل جمع آوری زکات استان نیز اشاره و اظهار کرد: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان از محل زکات درآمد داشت ولی هشت میلیارد آن به مددجویان اختصاص یافت چراکه محل مصرف آن متفاوت است.

وی به وجود ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در مساجد استان نیز اشاره کرد که فعالیت دارند و ۴۵۰ میلیارد تومان امسال درآمد داشته و به محرومان همان مناطق صرف کردند که تهیه و تامین ۲۴۰ جهیزیه توسط مراکز نیکوکاری از آن جمله است.

ملامهدی به اعزام مددجویان به کربلا و مشهد مقدس نیز پرداخت و افزود: ۱۲۰ نفر از مددجویان به کربلا و پنج هزار نفر از آن ها هم در قالب کاروان شوق زیارت به مشهد اعزام شدند که بیشتر آن ها افراد سالخورده بوده و تاکنون نیز به مشهد مشرف نشده اند.

وی ساخت مسکن مددجویی را از دیگر برنامه های مهم کمیته امداد دانست و افزود: یکهزار مسکن در حاشیه شهرها و روستاها در برنامه داشتیم که تعدادی از آن ها ساخته و تحویل داده شده است و ۱۴ اسفند نیز تعدادی از آن ها که آماده است افتتاح و تحویل  داده می شود.

ملامهدی دیوار کشی در روستاها و تعمیر دوهزار مسکن را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد و از بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی در راستای همکاری با کمیته امداد در ساخت مسکن و ... قدردانی کرد.

وی همچنین توجه به تحصیل فرزندان خانوارهای تحت پوشش را نیز از برنامه مهم کمیته امداد نام برد و گفت: دانش آموزان، دانشجویان و ورزشکاران نخبه بسیاری داریم بطوری که امسال در قبولی دانش آموزان تحت پوشش برای کنکور قبولی کنکور ۱۰۰ افزایش دانستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها