همزمان با دهه فجر

هتل سنتی در روستای لاسجرد در سرخه کلنگ زنی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: همزمان با دهه فجر یک هتل سنتی در روستای لاسجرد در سرخه آماده با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۳۲
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، امیر کرم زاده در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات میراث فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: ۶۱ طرح عمرانی و گردشگری و زیرساختی طی ایام الله دهه فجر در سراسر استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

او با اشاره به تهیه ۲۰ بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان، افزود: هشت بسته دیگر نیز در صف دریافت مجوزهای خود هستند تا برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران عرضه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: 70 فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری استان سمنان با هدف معرفی و جذب سرمایه‌گذار، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران آماده ارائه است.

کرم زاده تصریح کرد: ثبت 6 کاروانسرای استان در فهرست میراث آثار یونسکو و این موضوع به شکل فوق العاده ای می تواند به حوزه ی گردشگری ما کمک کند و رکورد بسیار خوبی برای ما محسوب می شود.

او با اشاره به طرح های اجرایی در دهه فجر در سطح استان گفت: همزمان با دهه فجر یک هتل سنتی در روستای لاسجرد در سرخه آماده با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری، کلنگ زنی و برای هفت نفر اشتغال مستقیم و پنج نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به خدمات ارائه شده به کاروانسراهای استان بیان داشت: کاروانسرای شاه عباسی در روستای لاسجرد مربوط به اداره اوقاف بوده، اما مبلغ 4 میلیارد ریال هزینه بابت گازرسانی و مبلغ 4میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی انجام شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار