فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگار گران‌بهایی از امام راحل است که با هدف حفاظت از انقلاب در برابر توطئه های دشمنان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۸۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی از ساوه؛ سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه ضمن اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب(مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا)در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند) گفت: دهه فجر یادآور دلاورمردی ها و شیرمردی های سرزمین ایران اسلامی است و این دهه در خفقان تاریک و ظلمات، طلوعی دوباره به زندگی بشریت داد و بشریت را زنده نمود .

وی گفت: در قبل از انقلاب اسلامی عده ای اعتقاد داشتند که خدا مرده است ،مردم می‌گفتند خدایی نیست که به داد مردم برسد و این عقیده را داشتند که هرکس زور دارد میتواند پیروز شود و بر مردم حکمرانی می کردند،ولی انقلاب ما خط بطلانی بر این دیدگاه ها بود و بلایی سر امپریالیسم و ظالمان آورد و ثابت کرد که آیه قرآن قابل تفسیر است (  نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه تصریح کرد : همین مردم با رهبری یک انسان الهی، که نه جنگ دیده و نه جنگ کرده بود و نه سلاحی داشت و با دست خالی انقلابی عظیم بر پا کردند و پایه‌های سلطنت چند هزار ساله را فرو ریختند.

وی افزود : امام (ره)۱۵ سال در تبعید درس داد و با جهاد نرم و جنگ نرم انسانهایی تربیت کرد و در سال ۱۳۵۷ در اوج ناباوری دنیا قیام کرد.

سرهنگ مهدی یادآور شد: آمریکایی ها در کشور و در پایتخت ایران اسلامی کلوپ می ساختند و در سر این کلوپ ها می نوشتند ورود سگ و ایرانی ممنوع و مردم ما را تحقیر می کردند ولی مردم ما با صلابت، آنها را از کشور بیرون کردند و چنان بلایی سرشان آوردند که هنوز در طول تاریخ نتوانسته اند سر بلند کنند.

وی خاطر نشان کرد: در همین بحبوحه امام عزیز ما با آن دیدگاه الهی و آینده نگری عظیم خود نیروهای انقلابی را سروسامان داد و ۱۰ روز پس از انقلاب ،هسته های اولیه شکل گرفت و در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه دستور تشکیل خود را گرفت و آغاز به کار کرد.

مهدی گفت:سپاه از همین مردم و مبارزینی بودند که انقلاب کردند و برای انقلاب جانفشانی کردند و یک عده آدم هایی که نه جنگ دیده بودند و نه درس جنگ خوانده بودند و نه سیاست می دانستند دور هم جمع شدند و با همت و اتحاد خود نهاد مقدس سپاه را شکل دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگار گران‌بهایی از امام راحل است که با هدف حفاظت از مردم و انقلاب در برابر توطئه های دشمنان راه اندازی شد.

وی گفت : سپاه با اینکه تجربه جنگی نداشت و از هیچکس الگو نگرفته بود و در کل دنیا بی بدیل بود، محکم در کنار ارتش قهرمان ایستاد و متحد شد و مبارزه را آغاز نمود.

مهدی عنوان کرد: وظیفه اصلی سپاه مبارزه با گروهک‌ها و خانه‌های تیمی بود و هنوز از این موضوع فارغ نشده بود که جنگ ناجوانمردانه را بر ایران تحمیل کردند و همه دنیا با هم متحد شدند و هرکس توانی داشت دقیقا مثل داستان امام حسین علیه السلام یکی با سنگ ،یکی با عصا، پول ، شمشیر ،موشک ،تانک،سرباز و هر جور که خواستند کمک کردند با یک شخصی به نام صدام که به ایران نوپا حمله کنند که در این بین سپاه وارد جنگ شد و در ابتدا با ارتش قهرمان زیر نظر شهید صیادشیرازی شروع به جنگ کردند و بعد از عملیات های موفق فتح المبین، الی بیت المقدس ،ثامن الائمه و با تجهیزاتی که از عراق به غنیمت گرفته بودند کم کم سپاه یگان های خود را از جمله نیروی زمینی،دریایی، هوایی و قدس کم کم شکل داد .

وی با اشاره به عملیات والفجر۸گفت : این عملیات به معنای تغییر در ماهیت سیاسی جنگ بود که به پیدایش شرایط جدیدی منجر شد که هیچ مطابقتی با مشخصه های جنگ فرسایشی نداشت و معادلات دشمن به هم ریخت و در همین موقع بود که امپریالیسم و استکبار فهمیدند با این مردم نمیتوان وارد جنگ شد.

مهدی گفت: این عملیات های موفق سپاه باعث شد قطعنامه ۵۹۸ نوشته شود و در قطعنامه ۵۹۸ بر عکس قطعنامه های قبلی قبول کردند که متجاوز عراق است و باید عراق به مرزهای خود برگردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: در جنگ، پاسداران درخشیدند و بسیجیان را سازماندهی کردند و در یگان های رزم قرار دادند و در حقیقت پاسداران در حساس ترین مواقع تاریخ مانند دژی مستحکم، مردانه، جانانه و شجاعانه در جهت  رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن قدم بر داشتند، پاسداراني که هم در نبرد 8 ساله انقلاب اسلامي و بعد از جنگ اکنون در عرصه‌هاي انقلابی، فرهنگی و اجتماعی حضوری پر رنگ دارند.

وی خاطرنشان کرد: رشادت‌های پاسداران فقط به مرزهای ايران ختم نميشود بلکه خارج از مرزهای کشور نیز مجاهدت کردند و می توان «سردار شهيد حاج قاسم سليمانی» نام برد که در دفاع از کيان اسلام حد و مرز نمی شناخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات