خبرهای داغ:

رقابت بیش از یکهزار دانش آموز در جشنواره قرآنی خوزستان

یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان‌های مختلف خوزستان در نوزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز و قطب ۲ در رشته‌های مختلف در شوش رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۸۹
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل، امام جمعه شوش در آیین افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران برای اعتلای نام اسلام و انقلاب از جان و آرامش و سلامتی خود گذشتند و همه مدیون ایثارگری آنها هستند.

وی با بیان اینکه درک شب‌های قدر نیازمند آمادگی روحی و معنوی است، افزود: توسعه ظرف وجودی لازمه بهره گیری حداکثری از فیض معنوی ماه رمضان است که باید از فرصت ماه شعبان برای انس با دعا و مناجات و ارتباط با خدا استفاده کرد.

حجت الاسلام علیزاده اصل با توصیه جوانان و نوجوانان به اهتمام در استغفار، ادامه داد: جشنواره قرآن، عترت و نماز فرصتی برای آشنایی و انس دانش آموزان با معارف دینی است.

امام جمعه شوش با تاکید بر لزوم عمل به آموزه‌های دینی در زندگی فردی و اجتماعی، اضافه کرد: اگر جوامع اسلامی به دستور‌های قرآن عمل می‌کردند کشور‌های اسلامی نه تنها با مسایل کنونی مواجه نبودند بلکه اکنون اسلام دنیا را فتح کرده بود.

مسابقات قران و عترت دانش آموزی خوزستان در ۳ مرحله آموزشگاهی، قطبی و نخبگانی برگزار می‌شود که ۵۵ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند و از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به مرحله قطبی راه یافته است.

مرحله قطبی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی خوزستان به میزبانی ۳ شهر ایذه، شوش و امیدیه برگزار می‌شود، مسابقات قطب یک در شهرستان ایذه از ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه ویژه دختران و ۲۸ و ۲۹ بهمن در بخش پسران برگزار می‌شود.

شهرستان شوش میزبان قطب ۲ است که ۲۶ و ۲۷ بهمن مسابقات پسران و ۲۸ و ۲۹ بهمن مسابقات دختران را برگزار خواهد کرد. همچنین در شهرستان امیدیه به عنوان میزبان قطب سه این مسابقات، مسابقات پسران ۱۶ و ۱۷ اسفند و مسابقات دختران ۱۸ و ۱۹ اسفند برگزار خواهد شد.

مرحله نخبگان این جشنواره پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار