خبرهای داغ:
به همت معاونت امور خانواده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
ترادیون، خانواده را ریشه اصلی شکل گیری شخصیت فردی و رفتار افراد عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۴۵۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

قزوین_به گزارش بسیج، به همت معاونت امور خانواده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین، کارگاه عفاف و حجاب، تاثیر رفتار مادران بر فرزندان، ویژه همسران پاسدار برگزار شد.

ترادیون استاد حوزه علمیه در این مراسم بیان کرد: ریشه هر فرد در خانه و خانواده است و ممکن است طوفان حوادث تاثیر داشته باشد اما ریشه را می توان ترمیم کرد.

وی در این کارگاه که در هیئت محبین اهل بیت(ع)برگزار شد گفت: اولین مرجعی که کودک در آن آموزش می بیند و شروع به یادگیری می کند، محیط خانه است.

ترادیون در ادامه با اشاره به آماده سازی و تشویق فرزندان به تکلیف شرعی اظهار کرد: ما باید از خودمان شروع کنیم و این نکته بسیار مهم است. همچنان که مادرانی که نماز را آخر وقت می خوانند کلامشان برای تشویق به تکلیف شرعی نفوذ ندارد.

وی افزود: بچه ها قبل از تکلیف باید آماده باشند اگر آماده نباشند وقتی به سن تکلیف رسیدند انجام تکالیف برایشان سخت خواهد بود. لذا در ابتدا باید بشارت دهنده باشید(تشویق کننده) و سپس نذیر(ترساننده). اگر اول نذیر باشید تصویر ترسناکی از خدا در ذهن کودک ایجاد شود. مادرانی که با فرزندان رابطه صمیمی دارند فرزندان از آنها حرف شنوی خواهند داشت و لازم است موقع صحبت کردن فرزندان در مورد موضعات مختلف، مادران با دقت زیاد به آنها گوش دهند و با آنها صبحت کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: همسران در بُعد ایمانی کودکان باید تفاهم داشته باشند،هماهنگی اولیا باعث می شود فرزندان حرف شنوی داشته باشند. بعد از سن تکلیف نباید از الفاظی که با حجاب در تضاد است استفاده نمود بلکه باید اطلاعات خود را بالا ببریم و احکام را بلد باشیم و از فواید حجاب برای آنها صحبت کنیم.

ترادیون در پایان گفت: برای فرزندان خود گروهای دوستانه مذهبی تشکیل دهید چرا که در این صورت دوستانی که شبیه به هم هستند اجازه نمی دهند کسی روی آنها تاثیر بگذارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها