امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه امروز، گفت: مشت‌های گره کرده خود را برای روز قدس آماده کنید چرا که روز قدس امسال با سال‌های قبل فرق می‌کند، ملت غزه نیاز به قوت قلب دارند.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۲۷
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ، مبنی بر تقوا و پرهیزکاری، شب‌های قدر و غزه به شرح زیر است:

در روز قدس امسال، ملت غزه نیاز به قوت قلب دارند/مشت‌های گره کرده خود را آماده کنید

امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: تقوا و پرهیزکاری، ایمان را در قلب راسخ می‌کند‌، در زمان پیامبر، اصحاب با زندگی مختصر روبروی کفر ایستادند، اما بعد از پیامبر سهم‌خواهی‌ها باعث ایجاد اختلاف طبقاتی شد و بیت‌المال به عده‌ای خاص تعلق گرفت.

امیرالمومنین در مورد غارتگران بیت‌المال می‌گوید: اگر بیت‌المال را خرج کابین زنان‌تان کرده باشید آنرا بیرون می‌کشم، شهید مطهری در این باره می‌گوید به دلیل عدالت علی علیه السلام، آن دوران نتوانست ایشان را تحمل کند.

تاریخ تکرار می‌شود، عده‌ای از کشتی نجات انقلاب پیاده شدند و به مرور ضد انقلاب شدند، اما با وجود رهبر انقلاب و حمایت مردم نگرانی نداریم.

برخی می‌گویند چرا باید انقدر تحریم تحمل کنیم و زیر یوغ استکبار نباشیم؟ بخشی از نگرانی‌های اقتصادی مربوط به تحریم‌ها و بخش دیگر مربوط به بی‌کفایتی‌هاست، خدا در سوره حج آیه ۴۰ می‌فرماید: اگر خدا با بعضی از مردم، شر بعضی دیگر را دفع نمی‌کرد، تمام عبادتگاه‌ها را ظالمین معدوم می‌کردند، هدف استکبار، حذف تمام ادیان آسمانی است.

نگویید چرا انقلاب شد و مقابل دشمن ایستادیم، خدا می‌خواهد با شما جلوی استکبار و نفوذ و حرکت و فساد استکبار را بگیرد، اراده الهی بر این است، اگر در این راه کشته شویم، بهتر است که دنیا را جمع کنیم.

می‌گویند چرا غزه ایستادگی کرد که این فجایع را ببینید، دلیلش همین آیات ایستادگی مقابل استکبار است که اگر ایستادگی نمی‌کردند، اسرائیل فراتر از مرزها‌ و از نیل تا فرات را تسخیر می‌کردند، ۷۰ سال است که این بلایا را سر فلسطینی‌ها می‌آورند و مربوط به الان نیست‌.

شبکه الجزیره خبری در رابطه با ظلم صهیونیستها منتشر کرد که او را وادار به حذف خبر کردند، اما بقیه اخبار و تصاویر کودکان فلسطینی که بدن‌هایشان زیر آوار و بمباران‌ها تکه‌تکه شده را چگونه کتمان خواهند کرد.

غزه باید ایستادگی کند و این ایستادگی به حول و قوه الهی به وعده الهی به پیروزی نهایی منجر خواهد شد.

مشت‌های گره کرده خود را برای روز قدس آماده کنید، چرا که این روز قدس با سال‌های قبل فرق می‌کند، ملت غزه امسال نیاز به قوت قلب دارند، ملتی که در گرسنگی و تشنگی می‌جنگند، ببینند مردم جهان چگونه وارد صحنه می‌شوند، ما به سهم خود باید حضور بسیار پرشور در روز قدس داشته باشیم.

امشب شب نوزدهم ماه رمضان است برای مردم غزه دعا کنید، دعا سرنوشتی را که خدا مقدر کرده است را تغییر خواهد داد.

ایام نوروز با شهادت امیرالمومنین(ع) مقارن شده است، طبیعت از مظاهر جمال خداست و مخالف حضور در طبیعت نیستیم، اما ما مسلمان و شیعه هستیم، مراقبت کنیم نکند یک امر مباح، تبدیل به حرام شرعی نشود، تعظیم و بزرگداشت شعائر دینی لازم و بلکه واجب است.

از مسئولین محترم هم می‌خواهم همانگونه که در برابر مظاهر گناه بخصوص در ماه مبارک رمضان مطابق قوانین ایستادگی کردند، در این ایام مراقب دل مومنین نیز باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها