فرمانده حوزه پنج ناحیه مالک اشتر مشهد از برپایی سفره‌های افطاری ساده برای بسیجیان روزه اولی‌ با تاکید بر مسجد محوری، ایجاد انس و‌ الفت بین روزه‌داران و پرهیز از تشریفات و اسراف به همت خیرین بسیج محلات خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۲۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰

برپایی سفره افطاری ساده بین روزه اولی‌ها در ماه ضیافت الهی توسط بسیجیان مشهدیبه گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، ستوان‌یکم پاسدار مسعود عطائیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: ماه رمضان ماه دعا و نیایش و ماهی برای تمرین صبر و کمک به نیازمندان است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی مبنی بر برپائی سفره‌های افطار ساده و بدون تجملات، امسال نیز همچون سنوات گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان با یاری خیرین و جهادگران بسیجی این حوزه هر شب سفره افطار پربرکت و کریمانه، در مساجد محدوده با حضور روزه اولی‌ها پهن شد. 

وی بیان کرد: تدارک نان، شیر، خرما، سبزی و پنیر و چای و در برخی اوقات با یک وعده غذای کاملی مانند سوپ و .... از جمله غذاهای پیش‌بینی شده در وعده افطار بود که صفای سادگی این سفره‌ها و انس و محبت روزه‌داران با هیچ سفره رنگین و پر هزینه‌ و‌ تجملاتی قابل قیاس نیست.

فرمانده حوزه پنج ناحیه مالک اشتر مشهد تصریح کرد: افطاری ساده همان طور از که از نامش بر می‌آید، اقدامی بی تکلف و سهل و برگزاری آن ساده است اما پیامدهای فردی و اجتماعی دارد و که این مهم از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

مسعود عطائیان با قدردانی از عوامل اجرایی و بسیجیان مومن و انقلابی این حوزه، اضافه‌کرد: هدف این سفره نه تنها خوردن و آشامیدن بلکه اهمیت دادن به سنت پسندیده افطاری و میزبانی از میهمان در ماه ضیافت الهی است.

خبرنگار/عبدالنبی حدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها