پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه فیبرنوری بین شهری در ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اجرای ۷۳۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۰۷
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در بازدید از پروژه حفاری و کابل‌کشی فیبرنوری بین شهری شرکت «های وب» گفت: شرکت «های وب» به منظور دسترسی به شبکه اختصاصی خود و همچنین اتصال ۲۷ شهر استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قالب ۱۷ تیم عملیاتی اجرای ۸۵۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری را آغاز کرده است.

وی افزود: تاکنون ۷۳۰ کیلومتر از این پروژه اجرا شده است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۵ روز آینده پروژه به اتمام برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، ادامه داد: با اتمام عملیات داکت‌گذاری بلافاصله عملیات شوت فیبر آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، کلیه شهرهای استان تا ۶ ماهه اول سال جاری به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها متصل شوند.

کریمی با اینکه پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها، زیرساخت ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در طول یک ماه شرکت «های وب» عملیات حفاری و کابل‌کشی ۲۷ شهر استان را به اتمام رساند و به منظور اتصال کامل شهرهای استان پروژه فیبر نوری بین شهری را دستور کار داده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار