رئیس شورای شهر اراک در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد

توسعه فضای سبز از اولویت‌های مدیریت شهری اراک

رئیس شورای ششم شهر اراک توسعه فضای سبز شهری را یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر اراک دانست و گفت: به این منظور احیا و گسترش فضای سبز در سطح شهر در دستور مدیریت شهر است.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۶۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

داوود قربانی رئیس شورای ششم شهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ توسعه فضای سبز شهری را یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر اراک دانست و گفت: به این منظور احیا و گسترش فضای سبز در سطح شهر در دستور مدیریت شهر است.

وی با یادآوری اینکه توسعه فضای سبز باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود، افزود: 70 هکتار از دامنه‌های کمربندی شمالی و جنوبی شهر اراک زیر پوشش فضای سبز قرار گرفته است.

رئیس شورای ششم شهر اراک با تاکید بر اینکه امروزه ارتقای کیفی زندگی شهروندان تا حد زیادی وابسته به توسعه فضاهای سبز شهری است، تصریح کرد: باتوجه به اجرای طرح منطقه گردشگری نورالشهدای اراک، توسعه فضای سبز در این منطقه بیشتر مورد توجه و استقبال است.

قربانی ادامه داد: در این منطقه در حال احداث یک باغ توت مزین به نام شهدا هستیم که جدای از تاثیرات زیست‌محیطی، شهروندان بتوانند از محصول آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس رویکردهای شورای ششم، لازم است فضاهایی فراهم کنیم که بتوانیم تفریح و نشاط بیشتری برای شهروندان رقم بزنیم، گفت: متاسفانه صنایع شهر اراک وظیفه و مسئولیت خود را در این بخش انجام نداده‌اند تا از بار روانی آلودگی صنایع بکاهند.

رئیس شورای ششم شهر اراک گفت: احداث پارک‌ها، احیای مبلمان شهری و توسعه بوستان‌ها از جمله اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش‌ها نیز اقدامات خوبی را طی سال جاری نیز در دستور کار داریم.

قربانی یادآور شد: احداث پارک آبی به صورت جدی در مجموعه شهرداری در حال پیگیری است چراکه جزو مطالبات مردمی بود و هم اینکه می‌تواند سبب جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری شود.

وی ایجاد زیرساخت‌های نوین گردشگری در کنار ظرفیت‌های طبیعی از جمله نیازهای شهر اراک برای رونق گردشگری است و شورا مصمم است تا با شتاب‌ بخشی به روند اجرای طرح‌های عمرانی، ضمن افزایش رضایت‌مندی عمومی، گام بلندی به سوی بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های گردشگری به منظور بهبود معیشت شهروندان اراکی بردارد.

رئیس شورای شهر اراک به آخرین وضعیت پارک هیجانی منطقه گردشگری نورالشهدا هم اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌ها آماده شده و برای اجرای بازی‌های هیجانی در حال عقد قرارداد هستیم که موارد HSE به خوبی در نظر گرفته شده باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: مجموعه شورا تاکید موکدی داشت که بودجه سال ۱۴۰۳ عدد قابل توجهی باشد تا بتواند پویایی لازم را در سال آینده شاهد باشیم به نحوی که شاهد رضایتمندی عمومی در میان شهروندان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات