خبرهای داغ:
نویسنده کتاب نویسنده کتاب خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان گتوند:

خاطرات رزمندگان باید به رشته تحریر در آورده شود

مرتضی رضایی نویسنده کتاب خاطرات تلخ و شیرین رزمندکان دوران دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گتوند گفت: خاطرات رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس باید به رشته تحریر در آورده شود
کد خبر: ۹۵۹۳۵۴۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

 

مرتضی رضایی نویسنده کتاب خاطرات تلخ و شیرین رزمندکان دوران دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گتوند گفت: خاطرات رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس باید به رشته تحریر در آورده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گتوند مرتضی رضایی نویسنده کتاب خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان دوران دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با ما اینگونه بیان کرد.

در ابتدا خودتان را کامل معرفی بفرمایید؟ با عرض سلام و ادب و احترام اینجانب مرتضی رضایی فرزند غلام متواد سال ۱۳۵۹ ساکن شهرستان گتوند هستم.

از چه سالی شروع به کار نویسندگی کردید؟باتوجه به اینکه احساس کردم باید برای ماندگاری خاطرات شهدا و رزمندگان و ایثارگران کاری در خور انجام شود استارت جمع آوری و ویرایش و نویسندگی را از سال ۹۵ شروع کردم.

تاکنون چند کتاب را به رشته تحریر در آوردید؟تا کنون دو جلد کتاب از خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان شهرستان گتوند با عنوان «دلیر مردان گتند (گتوند) یک و دو » را چاپ کرده به خانواده شهدا و ایثارگران هدیه کرده ام لازم به ذکر است جلد اول سه مرحله تجدید چاپ شده است و در حال حاضر یک جلد کتاب از خاطرات آزادگان شهرستان با عنوان خاطرات اسارت در نوبت چاپ دارم که در صورت تامین منابع مالی لازم ان شاالله چاپ خواهد شد.

موضوعات کتاب های تالیف شده در چه زمینه هایی بوده است؟؟؟؟
موضوع کتاب ها شامل خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان شهرستان گتوند از شهدا ، جمع های دوستانه ، حضور در عملیات ها و مناطق جنگی و خط مقدم و پشت جبهه می باشند و کتاب اخر هم به خاطرات اسارت آزادگان شهرستان هست و بنظرم این خاطرات کوتاه رزمندگان از نظر تنوع ، جذابت ، سادگی متن ها و گویش محلی در بعضی از خاطرات خیلی خوب و عالی هست.

چه موضوعی باعث شد که شما به فکر نویسندگی، جمع آوری و نوشتن خاطرات شهدا شدید؟دو مورد باعث شد که به فکر جمع آوری و نگارش خاطرات رزمندگان شوم مورد اول اینکه در سالهای گذشته شوهر خاله ام سنگر ساز بی سنگر جانباز شهید حاج رضا علی استادی درخواست می کرد که خاطراتش را مکتوب کرده و جمع آوری کنم ولی متاسفانه قبل از این کار فوت کرد و شهید شد لذا بر خود لازم دیدم بپاس خدمات این رزمنده بی ریا و درد و رنج کشیده جانباز نسبت به جمع آوری خاطرات به نیت ایشان اقدام کرده و برکات معنوی جلد اول کتابم را نیز به روح این عزیز از دست رفته مان تقدیم کردم .
مورد دوم این بود که احساس کردم رزمندگان شهرستان کلی خاطره تلخ و شیرین از دوران دفاع مقدس دارند ولی بصورت پراکنده و گاها فقط در بعضی برنامه ها و یادواره ها بیان می شدند لذا تصمیم گرفتم این خاطرات را جمع آوری کرده و به رشته تحریر دربیاورم هم باقی صالحانی باشد برای خودم و هم رشادت ها و شهامت ها و دلیری ها و مردانگی شهدا و ایثارگران شهر را جهت استفاده نسل های آینده به یادگار بگذاریم تا این چهره های ماندگار شهرمان به فراموشی سپرده نشود.

آیا در حال حاضر کتابی در دست تالیف دارید؟
همانطور که عرض کردم یک جلد کتاب خاطرات اسارت در نوبت چاپ دارم و حدودا ۷۰خاطره جدید ویرایش و آماده کرده ام برای جلد سوم کتاب دلیرمردان گتند که اگر عمری باقی بود اقدام خواهم کرد.

حمایت مسئولین فرهنگی جهت تالیف و انتشار کتاب چطور بوده است؟
متاسفانه مسئولین فرهنگی شهرستان و ارگانها و ادارات و دستگاه های مرتبط و غیر مرتبط هیچگونه همکاری نداشته اند و در این زمینه بشدت ضعیف هستند و هیچگونه حمایتی نمی شود جلد اول کتاب را با هزینه شخصی به سرانجام رساندم جلد دوم را با کمک بعضی از علاقمندان و فرهیختگان ، خانواده شهدا ، بسیجیان و مخصوصا کارگروه جهاد و شهادت پایگاه بلال حوزه شهری امام علی (ع) ناحیه مقاومت بسیج گتوند به مرحله چاپ رساندیم و برای جلد سوم هم منتظر تامین هزینه چاپ هستیم .
در خصوص انتشارات هم عرض کنم ناشران استان خوزستان قیمت های خیلی بالایی را ارایه می کردند اما ناشر مد نظر ما که از استان قم بودند با یک سوم قیمت ناشران خوزستان همکاری کرده و چاپ کتاب های اینجانب را انجام داد.

چه انتظاری از مسئولین دارید؟به نگارندگان کتاب های مختلف مذهبی ، ادبی ، علمی ، دفاع مقدس بیشتر توجه کنند و از افراد اهل قلم ، نویسندگان ، فرهیختگان و صاحبان علم و هنر حمایت شود و در همایش ها و برنامه ها مورد تشویق قرار بگیرند.

در پایان اگه مطلب یا موضوع خاصی هست بفرمایید:

از مسئولین مربوطه خواهشمندم در تامین هزینه های چاپ کتاب ها ، تعامل با ناشران استان جهت همکاری در قیمت های چاپ و حمایت از نویسندگان شهرستان نگاهی نو داشته و از هرگونه حمایت مالی و معنوی دریغ نکنند و باعث ایجاد انگیزه برای تولید آثار جدید افراد اهل قلم باشند و در معرفی این محصولات با برگزاری نمایشگاه ها و آیین افتتاحیه و رونمایی از کتاب ها همت بیشتری داشته باشند،البته اینجانب به نوبه خودم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های شهرستان و سپاه ناحیه گتوند جهت برگزاری آیین رونمایی از جلد اول و دوم کتابم تقدیر و تشکر می کنم و مراتب سپاسگزاری را بعمل می آورم باشد که مورد رضای حق تعالی قرار بگیرد ان شاالله .


خبرنگار داود طهماسبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار