آیت الله سعیدی:

طوفان الاقصی از رموز نامه نگاری مقام معظم رهبری به جوانان غربی است/ رویداد بیداری دانشگاه‌های غربی آغاز راهبرد الهی است

امام جمعه قم گفت: کل جهان با طوفان الاقصی بیدار شد و این مسأله از رموز نامه نگاری مقام معظم رهبری به جوان غربی است.
کد خبر: ۹۵۹۶۴۴۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: رتبه اول تقرب الی الله اجتناب از گناهان است و خداوند نیز راه‌ها را به انسان نشان می‌دهد.

امام جمعه قم افزود: اگر انسان دچار گناه و آلودگی نفسانی باشد، حتی درصورتیکه بهترین اعمال را به جا آورد حسنات تاثیر نخواهد داشت.

تولیت حرم بانوی کرامت بیان کرد: آیه ۹۲ سوره توبه درباره کسانی است که بعنوان گروه چهارم از رفتن به جبهه و جهاد معاف هستند و آنان برای حضور درخواست امکانات دارند.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: در آیه ۹۱ سوره توبه به سه گروه بیماران، ضعیفان و کسانی که وسیله لازم را برای شرکت در جنگ تبوک را نداشتند، اشاره شده است.

امام جمعه قم عنوان کرد: خداوند در آیه ۹۲ سوره توبه خطاب به رسول اکرم که به گروه چهار اشاره دارد و از رفتن به جهاد معذور هستند می‌فرماید: «مشکلی نیست، وقتی آنان مرکب می‌خواهند شما پاسخ منفی می‌دهید؛ آنها از نزد تو خارج می‌شوند در صورتیکه ناراحت هستند.»

وی اضافه کرد: گروه چهارم فقط توان مالی ندارند، ضمن اینکه در صدر اسلام افراد شرکت کننده در جنگ و جهاد باید خودشان امکانات را فراهم می‌کردند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در این آیه روحیه خوب و قوی که این دسته سربازان داشتند و عاشق رفتن به جنگ بودند و شهادت دل آنها را گرم نگه می‌داشت، مشهود است.

امام جمعه قم تصریح کرد: عامل پیشرفت سریع اسلام این بود که عده‌ای برای رفتن جبهه و جهاد از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و از محرومیت غمگین بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قم اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز افرادی بودند که در شناسنامه‌هایشان دست می‌بردند تا مسوولان جنگی بتوانند آنها را به جبهه ببرند و آنان نیز مصداق آیه ۹۲ سوره توبه هستند.

تولیت حرم بانوی کرامت مطرح کرد: خداوند در قرآن فرمود تا توان دارید تقوای الهی پیشه کنید. اصولاً اولین مسأله برای بشر توزیع و تقسیم توانمندی و امکانات است.

وی اضافه کرد: انسان بر حسب ضرورت اقدام به توزیع امکانات می‌کند و با اولویت بندی‌ برای هر مسأله و مسائل عمر خود سهمی قرار می‌دهد.

امام جمعه قم اظهار کرد: بنابر مجموعه توانمندی و امکانات ما باید در مسیر تقوا قرار گیرد و این ارزشمند است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فردا ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) است و در چنین روزی عوامل مزدوران شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و مراسم عزاداری را بهم زدند و طلاب را مورد ضرب و شتم قرار دارند.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: همانطور که در قرآن گفته شده است در سختی‌ها خیر و برکت قرار دارد و این موضوع است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه قم عنوان کرد: آگاهی بخشی مصیبت‌های متحمل بر اهل بیت برای مردم اهمیت دارد و هرکس این امر را انجام ندهد با دشمنان اهل بیت شریک است.

تولیت حرم بانوی کرامت عنوان کرد: ماهم باید از مکتب و سیره امام صادق(ع) پیروی کنیم. نمی‌توانیم بگوییم دین از سیاست جداست، زیرا کسی که می‌گوید حکومت به اسلام به ربطی ندارد، نشان از این است که از اسلام و امامت چیزی نمی‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان قم اذعان کرد: عملیات ترکیبی وعده صادق دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با اقدام خود در وعده صادق محاسبات چند کشور قدرتمند را درهم ریخت.

وی افزود: در این ایام درباره بازتاب وعده صادق مطالبی را شنیده ایم و در اسراییل نیز تظاهر کنندگان در خیابان‌های تلاویو تصویر مقام معظم رهبری را حمل کردند و خطاب به رهبر گفتند که ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

آیت الله سعیدی یادآور شد: حمایت دانشجویان و اساتید آمریکایی از فلسطین و انزجار آنان از جنایات صهیونسیتی یاد آور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که ایشان چند سال پیش در کمال امید به آینده روشن و باتوجه به پیچ تاریخی دنیا برای خوانان اروپا نامه نوشتند.

 

امام جمعه قم ادامه داد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی دارای ابعاد متعددی است و مهم ترین آن مخاطب شناسی می‌باشد.

تولیت حرم بانوی کرامت مطرح کرد: مقام معظم رهبری در آن نامه به برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود یعنی همان جوانان و نسل آینده ساز آن کشورها تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تاکید کرد: از ابعاد مهم دیگر نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی تلاش برای بیداری جهانی بود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: رویداد بیداری دانشگاه‌ها آغاز راهبرد الهی است و خدا فرمود وضعیت انسان را هنگامی تغییر می‌دهد که خودشان آن را تغییر بدهند و بیداری اولین گام است.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان بشریت و مستکبران جهانی همواره از بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و در هر نقطه عالم که نهضتی برای بیداری عالم در مقابل اسکتبار قد علم کند، برای خاموشی آنان بر می‌خیزند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: اگر بیداری شکل بگیرد مانع دشمنان و مستکبران خواهد شد و آنان می‌دانند که نمی‌توانند به منافع نامشروع خود برسند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کل جهان با طوفان الاقصی بیدار شد و این مسأله از رموز نامه نگاری مقام معظم رهبری به جوان غربی است.

انتهای پیام/دانیال قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار