خبرهای داغ:
مردم آگاه شیراز از ساعت ۸ صبح امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی رفتند تا سرنوشت ۲ کرسی باقیمانده این حوزه در مجلس را تعیین کنند.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۶۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد که 245 نفر به مجلس راه یافتند. 90 نامزد برای 45 کرسی باقی مانده مجلس امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مردم آگاه شیراز هم همراه با دیگر استان های دور دومی انتخابات، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی رفتند تا سرنوشت ۲ کرسی باقیمانده این استان در مجلس را تعیین کنند.

این ماراتون انتخابات مجلس دوازدهم در استان فارس امروز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه تکمیل می‌شود. استان فارس دارای 15 حوزه انتخابیه و 18 کرسی نمایندگی است که در دور نخست منتخبان 13 حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس از سوی مردم انتخاب شدند و تکلیف 2 حوزه باقیمانده یعنی حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم که هم‌اینک آغاز شده، کشیده شد.

انتخابات دور دومی مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم از آغازین دقایق شروع انتخابات باشور و هیجان پای صندوق های رای آمدند تا به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گویند.

مسئولین استان هم پابه پای مردم از آغازین لحظات شروع رای گیری با حضور در صندوق حاضر در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، رای خود را به صندوق انداختند. 

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در حاشیه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و رزقان، رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیام مشارکت مردم در انتخابات این است که ما مردم و شهروندان می‌خواهیم از حق خود برای تعیین سرنوشت استفاده و حاضر نیستیم این حق را به دیگران واگذار کنیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشت کشور هم در انتخاب هیات دولت و انتخاب وزرا و هم در تصمیماتی که منجر به وضع، نظارت و اجرای قوانین می‌شود، دارد.

استاندار فارس تاکید کرد: باید از تعیین سرنوشتی که به خود مردم واگذار شده، به عنوان یک عبادت خدواند متعال استفاده کرد و همانند نماز اول باید به جای آورده شود.

ایمانیه عنوان کرد: مردم شیراز همزمان با آغاز رای‌گیری حضوری گسترده در صندوق‌های داشتند که امید است تا پایان وقت رأی‌گیری تداوم یابد و آرای ما شبیه دور اول و پررنگ‌تر از ادوار گذشته باشد.

رای‌گیری الکترونیکی در شیراز و زرقان بدون مشکل در حال انجام است 

رئیس ستاد انتخابات فارس هم گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی در شیراز و زرقان بدون مشکل در حال انجام است و زیرساخت‌های ارتباطی، پشتیبانی و فنی فراهم است.

اسماعیل قزل‌سفلی اظهار داشت: 820 شعبه اخذ رأی از ساعت 8 صبح آماده اخذ ارا شده‌اند.

وی افزود: در شیراز و زرقان به جهت اینکه انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود، فرآیند اخذ ارا بدون مشکل در حال انجام است و زیرساخت‌های ارتباطی، پشتیبانی و فنی فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت هم تمام تمهیدات اندیشیده شده و تا ساعت 18 رای‌گیری ادامه دارد و پس از آن با درخواست هیات‌های اجرایی و نظارت و بررسی در استان و هماهنگی با وزارت کشور، تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس هم گفت: امنیت در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد کاملا برقرار است و شاهد حضور گسترده مردم در ابتدای ساعت برگزاری فرآیند رأ‌گیری هستیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی افزود: از آنجا که مشارکت مردم تاثیر گذار است، امید است در دوم هم شاهد حضور گسترده مردم همانند دور اول باشیم تا نمایندگانی با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند تا در استان تاثیرگذار باشند، چرا که نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالایی انتخاب می‌شود میتوانند اقدمات موثرتری انجام دهند.

دشمن همیشه از حضور مردم در صحنه ضربه خورده است

فرمانده انتظامی فارس نیز در جمع گفت: دشمن همیشه از حضور مردم در صحنه ضریه خورده است.

سردار رهام بخش حبیبی ادامه داد: به عنوان یک شهروند بر خود واجب دانستم که اول وقت در امر رای دادن شرکت کنم، چرا که معتقدم حضور اول وقت در پای صندوق‌های رای، همانند نماز اول وقت زیباست.

وی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران همیشه بزرگی خود را نشان دادند و امروز هم بار دیگه حضور خود را به منصه ظهور خواهند گذاشت.

فرمانده انتظامی فارس از برقراری امنیت در تمام شعب اخذ رای شهرستان‌های شیراز و زرقان و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد خبر داد و گفت: حضور مردم در صف طولانی همزمتن با آغاز فرآیند رای‌گیری باعث افتخار است.

سردار حبیبی در خاتمه ولادت با سعادن حضرت معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها