جامعه ای در خطر است که علم افرادش کم باشد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هر جامعه که علم افرادش کم باشد در خطر پذیرش شایعات است و دشمن به راحتی بر افکار مردم تسلط خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۸۱۳۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، علی غلامی در جشن بزرگ دختران مهرانه که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جامعه موفق نیاز به افراد هدفمند و با برنامه دارد زنان باید برای رسیدن به اهدافشان از بانوان صدر اسلام همچون حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.

وی با طرح این سوال که از نظر اسلام زنان حق حضور در جامعه را دارند؟ پاسخ داد: در اسلام زن مطلقا حق حضور در جامعه را ندارند زیرا زنان مکلف به حضور در جامعه هستند و طبق آنچه در قرآن آمده‌ است زن و مرد، ولی و سرپرست هم هستند و باید به هم دیگر در جامعه امر و نهی کنند و این امر مگر با حضور موثر زن و مرد در جامعه محقق نخواهد شد.

غلامی بیان کرد: برای اینکه نقش آفرینی اجتماعی را درست انجام دهیم و در جامعه امروزی نفش آفرینی کنیم باید نخبه شویم. اگر نخبه ها از جامعه حدف شوند علم و دانش در هر حوزه کاهش یافته و دشمن به راحتی بر ذهن مردم حکومت می کند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر حفظ نخبگان در کشور برای غلبه بر فتنه دشمنان نظام خاطرنشان کرد: نخبه ها وظایف و دانستنی ها را می دانند و همین امر باعث می شود مطالبات مردم در مسیر درست هدایت و پیگیری شود اگر مطالبات در مسیر درست با یک حلقه واصله پیگیری نشود درگیری و اغتشاش به وجود می آید.

وی خطاب به دختران و زنان حاضر در مراسم گفت: همیشه در آرزوهایتان بالاترین سطح را درنظر بگیرید تا انسانی موفق باشید انسان باید در هر کاری نخبه را برگزیند نخبه یعنی حاج قاسم و شهدایی که نام و آوازه آنها پس از سال ها الگوی نسل های متفاوت در جامعه شده است.

غلامی اذعان داشت: اتلاف وقت، شناخت علاقه، تأثیرپذیری از شایعات و تک بعدی بودن افراد چهار تهدید بر سر راه آرزوها و نخبه شدن است.

گفتنی است، اجرای سرود بیعت و بابا رضا توسط گروه سرود دختران منتظران نور، مولودی خوانی و تقدیر از آمران به معروف و فعالان برتر حوزه عفاف و حجاب در مشهد از دیگر برنامه های جشن بزرگ دختران مهرانه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار