خبرهای داغ:
یادداشت معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین؛

روابط عمومی‌ها باید به دنبال تبدیل مخاطب به مشارکت‌کننده فعال باشند/ امروز از تلویزیون و اهمیت ساعت‌ها در انتشار خبر، به فضای مجازی و اهمیت ثانیه‌ها رسیده‌ایم

روابط عمومی‌ها باید بر پایه سه رویکرد «جهاد امید آفرینی»، «جهاد تبیین» و «جهاد خدمت» فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۵۹۸۴۶۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

روابط عمومی‌ها باید به دنبال تبدیل مخاطب به مشارکت‌کننده فعال باشند/ امروز از تلویزیون و اهمیت ساعت‌ها در انتشار خبر، به فضای مجازی و اهمیت ثانیه‌ها رسیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری بسیج، «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در آستانه ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، یادداشت کوتاهی را در رابطه با همین موضوع منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است.

ما می‌توانیم از روابط عمومی به عنوان لوکوموتیو حرکت یک مجموعه تعبیر کنیم. در جهان امروز، روابط عمومی‌ها باید تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل سازند و امیدآفرین باشند.

یکی از مقوله‌های مهم در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای روابط عمومی‌ها، مبحث زمان و ضرورت تسریع در امر اطلاع‌رسانی است. امروز از تلویزیون و اهمیت ساعت‌ها در انتشار خبر، به فضای مجازی و اهمیت ثانیه‌ها رسیده‌ایم و در این فضا روابط عمومی‌ها باید در زمینه سرعت بخشیدن به انتشار اخبار خود، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امروز روابط عمومی‌ها باید به دنبال تبدیل مخاطب به مشارکت‌کننده فعال باشند؛ به عبارتی دیگر، دیگر تنها مقوله‌ی «انتقال پیام» نمی‌تواند موجب پویایی رسانه‌ای و کارآمدی روابط عمومی یک مجموعه باشد.

واگذاری امر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به مردم و بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت آن‌ها در این امر، یکی از اهداف مهم مجموعه بسیج در سطح کشور است. تلاش ما در معاونت روابط عمومی بسیج این است که با بهره گیری از ظرفیت‌هایی نظیر خبرگزاری بسیج، باشگاه خبرنگاران، گروه تلویزیونی بسیج و گروه‌های جهادی در حال تشکیل، بستر مردمی‌سازی روابط عمومی‌های بسیج در سطح کشور را فراهم آوریم.

روابط عمومی‌های بسیج در سطح کشور باید با اتکا به سه راهکار «الگومحوری»، «عرصه‌محوری» و «جغرافیامحوری»، بسترساز مردمی‌سازی روابط عمومی‌ها شوند.

روابط عمومی‌ها باید بر پایه سه رویکرد «جهاد امید آفرینی»، «جهاد تبیین» و «جهاد خدمت» فعالیت کنند؛ به عنوان نمونه، معرفی الگو‌های برتر بسیجی همانند گروه‌های جهادی موفق، تشریح فعالیت‌ها و عرصه‌هایی همچون خدمات اجتماعی بسیج و همچنین شناساندن عملکرد‌های موفقیت‌آمیزبسیج در حوزه ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، می‌تواند در مردمی‌سازی روابط عمومی و خنثی کردن تبلیغات سیاه دشمنان بسیار موثر باشد.

هدف دشمن، القاء فضای ناامیدی در جامعه و پنهان کردن دستاوردهاست و این وظیفه روابط عمومی‌هاست که با هوشیاری و بیان به موقع حقایق و دستاورد‌های بزرگ بسیج و انقلاب اسلامی، زمینه آشنایی حداکثری مردم با آنها، امیدآفرینی و خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمن را فراهم کنند.

روابط عمومی‌ها باید از تهدید‌ها فرصت بسازند؛ یک روابط عمومی پویا به خوبی می‌تواند با روایت‌گری صحیح، بسترساز عیان‌شدن فتنه‌های رسانه‌ای دشمنان شود؛ و در نهایت، روایت‌گری حداکثری مستلزم حضور حداکثری مردم در امر اطلاع‌رسانی است و این باید به عنوان یک راهبرد اساسی مورد توجه مجموعه‌های روابط عمومی در سطح کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار