خبرهای داغ:

رسم تیراندازی در مراسم باید جمع شود

جانشین سپاه کرخه:رسم تیراندازی در مراسم عزا و شادی علاوه بر ایجاد ناامنی در سال‌های اخیر منجر به مجروحیت و جان باختن شماری از شهروندان شده است.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۱۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امروز سرگرد پاسدار سید عیسی فواضلی جانشین سپاه کرخه و مسئول دفتر نمایندگی در سپاه، فرمانده حوزه شهید سلیمانی و مسئول معاونت اجتماعی سپاه کرخه، با جمعی از شیوخ و معتمدین اهالی روستای دبات از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه دیدار کردند. شرکت کنندگان بر اصلاح برخی رسم‌های غلط تاکید کردند.

جانشین سپاه کرخه در این دیدار با اشاره به نقش و نفوذ اجتماعی سران و شیوخ منطقه گفت: رسم تیراندازی در مراسم عزا و شادی علاوه بر ایجاد ناامنی در سال‌های اخیر منجر به مجروحیت و جان باختن شماری از شهروندان شده است.

سرگرد فواضلی ادامه داد: شیوخ و بزرگان اقوام و طایفه‌ها موجب ثبات و امنیت منطقه هستند که بهره گیری از این نفوذ اجتماعی برای توقف برخی رسم‌های غلط از جمله تیراندازی در مراسم و برخی رسوم هزینه بر، موثر است.

وی توقف تیراندازی در مراسم را مطالبه‌ای عمومی دانست و افزود: اصلاح برخی رسوم هزینه بر و ناهنجاری‌های اجتماعی که جان و مال مردم و نظم و امنیت اجتماعی را تهدید می‌کنند، ضروری است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین بخشی مسئول دفتر نمایندگی در سپاه کرخه با اشاره به تبعات مالی و جانی برخی عادات و رسوم، و یادآوری آسیب‌های برجا مانده از سالیان گذشته خواستار اصلاح این عادات و رسوم و ارائه چهره زیبا و واقعی از جامعه عشایری منطقه و اقوام اصیل آن شدند.

بزرگان و ریش سفیدان در این دیدار بر حفظ امنیت عمومی، نظم و جایگاه اصیل اقوام تاکید کرده و بر پرهیز از اقدامات ناهنجار و رفتار‌هایی که چهره زیبای اقوام و طوایف منطقه را مخدوش می‌سازد، هم پیمان شدند.

در پایان این دیدار لوح تقدیری از طرف فرماندهی سپاه ناحیه کرخه به طائفه کعب دبات، بدلیل عدم تیراندازی در مراسم فاتحه خوانی اهدا گردید.

طی سال‌های اخیر برخی رفتار‌های نابهنجار و عادات و رسوم غلط در مراسم از قبیل تیراندازی هزینه‌های جانی و مالی سنگین بر خانواده‌ها تحمیل کرده که چنین دیدارهایی، اصلاح این عادات و رسوم را ضروری می‌سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار