استاندار ایلام؛

شوراها پدیده مترقی نظام جمهوری اسلامی هستند

استاندار ایلام گفت: شوراها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است.
کد خبر: ۹۵۹۹۷۹۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا در همایش گرامی‌داشت روز شوراها اظهار کرد: شوراها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است که با آن می‌توان به بهترین برنامه‌ها با کمترین خطا و انحراف رسید.

 

استاندار ایلام با بیان این‌که زحمات و تلاش‌های اعضای شوراها بر کسی پوشیده نیست، افزود: ظرفیت شوراها یک ظرفیت بالقوه است که هنوز آن‌چنان که باید و شاید بالفعل نشده است و به هر میزان که کار به مردم واگذار شود، توفیقات بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم و نقش شوراها برای پیشبرد امور کشور تعیین کننده است.

 

وی ۳۲ درصد جمعیت استان را روستایی و ۶۸ درصد را شهری عنوان کرد و گفت: از شوراها انتظار داریم در ارتباط با تحقق شعار سال فعال باشند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود ببینند.

 

بهرام‌نیا افزود: شورائیان در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، در تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها فعال باشند که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها در روستاها امکان تشکیل دارند.

 

استاندار ایلام با بیان این‌که شهرنشینی باعث وارد شدن لطمه در حوزه تولیدات کشاورزی، دامی و فرآورده‌های لبنی شده است، عنوان کرد: شوراها زمینه و شرایط مناسب برای مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنند و دولت نیز امتیازات و مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان ایلام در حوزه گردشگری طبیعی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای بالفعل شدن این قابلیت‌های بکر و دست نخورده ایلام، فعال‌تر شوند.

 

بهرام‌نیا یادآور شد: رفع معارضان طرح‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر انتظارات مسئولان ارشد استان از اعضای شوراهاست و باید از ظرفیت شوراها برای رفع این تعارضات استفاده کرد تا شاهد آبادانی و توسعه شهرها و روستاها باشیم که نفع آن به مردم محلی هر منطقه خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار