فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

دشمن در مسائل فرهنگی با تمام قوا وارد میدان شده است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: دشمن در بحث مسائل فرهنگی با برخورداری از ابزارهای پیشرفته و رسانه‌ای، جنگ روانی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تشدید کرده است.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۵۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان ، سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان شامگاه روز گذشته در جلسه مجمع عالی بسیج که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بزرگ‌ترین بلا بر یک ملت، پاک‌شدن بخش‌هایی از فرهنگ و تمدن از ذهن‌ها به‌مرورزمان است و حال این سؤال پیش می‌آید که کارگروه‌ها چقدر می‌توانند در مباحث عنوان شده فعال باشند.

وی گفت: اعضای کارگروه‌ها باید به مباحث روز و اصلی جامعه و مشکلات حائز در آن آگاه باشند چرا که واردشدن در موضوعات تخصصی در موقعیت این کارگروه‌ها اثربخش است.


وی افزود: مسئولین به مسائل جامعه آگاهی و اشراف دارند؛ ولی اینکه چه میزان توان و ظرفیت برای حل این مسائل را دارند مهم است؛ چون دشمن وارد یک مبارزه شده است که باید جامعه و جوانان و مردم را حفظ کنیم.

سردار گشتاسبی خاطرنشان کرد: نگاه دشمنان بعد از عملیات وعده صادق نسبت به توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی که تحت هیچ شرایطی میدان را ترک نمی‌کند، پی برد؛ لذا دیدشان نسبت به توان جمهوری اسلامی فرق کرد و به آن واقف شدند که از دو هزار کیلومتر دورتر دشمنان خود را هدف قرار می‌دهند.


وی یادآور شد: در بحث فرهنگی و معیشتی دشمن در حال ضربه‌زدن است و بحث عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین رکن‌های مهم موضوعات روز است.

شناسایی موانع تولید راهکاری برای استقلال اقتصادی

حجت‌الاسلام طاها توکلی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال در راستای جهش تولید با مشارکت مردم راهکارهای زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تحقق شعار سال چهار راهکار علمی عملی وجود دارد بیان داشت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ما در تقویت بخش خصوصی می‌توانیم نقش مردم و مشارکت مردم را در جهش تولید تأمین کنیم .

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای حاصل از صادرات استان چه در حوزه معادن، محصولات کشاورزی، جذب توریست، توسعه گردشگری فقط صرف امورات زیر بنایی و تولید گردد.

حجت‌الاسلام توکلی در ادامه به راهکار سوم رد تصدی‌گری دولت در تمام بخش‌هایی که مردم قادر به مشارکت در اقتصاد هستند اشاره کرد و بیان داشت: این روزها بنیاد تعاون بسیج در این راستا قدم‌های اساسی برداشته و با دعوت از بسیاری از شرکت‌ها مشخصاً در راستای مشارکت‌دادن مردم و ارائه تسهیلات و خدمات به مردم و بسیجیان در راستای استقلال اقتصاد کشور در تلاش‌اند.

. وی در پایان به چهارمین راهکار عملیاتی برای تحقق شعار سال اشاره و افزود: شناسایی موانع تولید و مردمی‌سازی اقتصاد یکی دیگر از راهکارها است که اگر این مهم صورت پذیرد و موانع و مشکلات تولید رفع شود می‌توانیم در بحث تولید به نتیجه دلخواه و مطلوب برسیم.

مجمع بسیج، چرخ‌دنده موتور فکر و اندیشه است

محرم وزیری رئیس مجمع بسیجیان استان کردستان در ادامه اظهار داشت: مجمع بسیج، چرخ‌دنده موتور فکر و اندیشه است که در راستای احصا مشکلات راه‌اندازی شده و مهم‌ترین مأموریت‌های این مجموعه ارائه راهکار برای رفع مشکلات بومی است.

وی گفت: افراد طبق سیاست‌های هفت‌گانه و طبق اهمیت و ظرافت بایدها و نبایدها انتخاب شده‌اند و ۱۴ مسئله اولویت‌دار شناسایی شده‌اند.


وی ادامه داد: عدم نظارت بر فعالیت‌های رسانه‌ای و کم‌رنگ‌شدن ارزش‌های بومی و محلی با تأثیر بر پوشش از جمله مسائل و معضلات استان در بحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: فقدان آموزش کمی و کیفی آموزش علمی و کمبود زیرساخت لازم جهت توسعه و فناوری استان نیز از معضلات اولویت‌دار گروه آموزش، تحقیقات و فناوری است.

به گفته وزیری؛ تدوین مدل پیشگیری از گرایش جوانان به جریان انحرافی تدوین مدل پیشگیری جوانان به مشروبات الکلی و مواد مخدر از جمله فعالیت گروه آموزش و تربیت است.

وی اضافه کرد: آموزش تاب‌آوری فرزندان طلاق در خانواده و آموزش و تربیت فرزندان در راستای تحقق سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در خانواده از جمله فعالیت‌های زنان و خانواده است.


وزیری تأکید کرد: در بحث عرصه‌های اقتصاد و زیربنایی، تدوین راهکارهای اقناع‌سازی معارضین و تأثیر آن بر سرمایه‌گذاری در سطح استان است.

وی ادامه داد: تعیین وضعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان و استان و مشکلات پیرامون عرضه مواد خوراکی قاچاق رو عدم نظارت بر بهداشت از جمله مسائل گروه بهداشت سلامت و محیط‌زیست است.

وزیری خاطرنشان کرد: در گروه مدیریت و حکمرانی، نقش مردم در تحول تولید و بررسی کارگاه‌های تولیدی و افزایش مشارکت مردم در تحولات اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بی‌بدیلی در استان وجود دارد و رفتار حکیمانه و توأم با شجاعت و تدبیر باید در رأس تمامی اقدامات صورت گیرد.


احصا مسائل و ارائه راهکارها باید به‌صورت تخصصی انجام شود

سعید شعبانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه اظهار داشت: احصا مسائل و ارائه راهکارها باید به‌صورت تخصصی انجام شود و همه جلسات باید منجر به این شود که مسائل طبق راهکارها انجام گردد.

وی ادامه داد: مجمع استان ظرفیت ارزشمندی است که باید طوری فرهنگ‌سازی گردد که مسئولین دستگاه‌های اجرایی استقبال کنند؛ زیرا احصا مسائل باید با ارائه راهکارهای تخصصی پیش رود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار