مصاحبه با بانوی ورزشکار کردستانی؛

مدال‌های طلایی بر گردن دونده لیلاخی خودنمایی می‌کند

هستی مفاخری، ورزشکار و دونده لیلاخی ساکن روستای باشماق، امروزه در حوزه ورزشی نه‌تن‌ها در باشماق، دهگلان و استان سرآمد بوده، بلکه در سطح ملی نیز حرفی برای گفتن دارد.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۷۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، دومیدانی یکی از رشته‌های مهیج و پر طرف‌دار ورزشی بوده که می‌توان آن را ترکیبی از رشته‌های مختلفی، چون دو، پرش، پرتاب معرفی کرد، این ورزش پر طرف‌دار بوده و هزینه‌های آن بسیار پایین است، در واقع دومیدانی به مادر تمامی رشته‌های ورزشی معروف است.

دشت سرسبز لیلاخ سرشار از پتانسیل، ظرفیت، توانایی و نخبه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی است.

هستی مفاخری، ورزشکار و دونده لیلاخی ساکن روستای باشماق، امروزه در حوزه ورزشی نه‌تن‌ها در باشماق، دهگلان و استان سرآمد بوده، بلکه در سطح ملی نیز حرفی برای گفتن دارد، حضور در مسابقات جهانی از اهداف بلند این ورزشکار توانمند است.

در ادامه به گفتگو با این ورزشکار توانمند می‌پردازیم.


لطفاً خودتان را معرفی نمائید؟

هستی مفاخری هستم، متولد سال ۱۳۸۷ و در روستای زیبای باشماق به دنیا آمدم، در رشته دومیدانی فعالیت دارم و تقریباً ۲ سال است که این رشته را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنم.

در مورد رشته دومیدانی به‌صورت تخصصی توضیح دهید؟

رشته ورزشی و تخصصی من دومیدانی است، سال‌های بسیاری در این رشته فعالیت کرده و موفق بوده‌ام، اما حدود ۲ سال است که دومیدانی را به‌صورت جدی و حرفه‌ای دنبال می‌کنم.

تا کنون چه عنوان‌هایی را در دومیدانی کسب نموده‌اید؟

در مسابقات مقطع متوسطه اول دختران آموزشگاه‌های استان کردستان که به مدت دو روز در سنندج برگزار شد، توانستم در دوی ۴۰۰ متر مقام نخست را کسب کنم و همچنین در پرش طول نیز مقام اول را کسب کردم، من موفقیت‌هایم را مرهون و مدیون زحمت‌های پدر و مادرم و همچنین تلاش‌های دلسوزانه مربی‌ام صابر مفاخری که رئیس هیئت دومیدانی را نیز بر عهده دارد، هستم.

حامی و مشوق شما چه کسانی بودند؟

من از دوران کودکی‌ام هر وقتی‌که خواستم کاری را انجام دهم و یا تصمیمی را بگیرم، تنها کسی که حامی و پشتیبان من در تمامی لحظات زندگی‌ام بود، پدر و مادرم بودند، پدرم در لحظه‌لحظه این زندگی در کنارم بود و از من حمایت کرد و هیچگاه پشتم را خالی نکرد.


نقش خودتان را در جامعه چطور می‌بینید؟

از نظر من جامعه‌ای سالم است که مردمانش سالم باشند، در اینجا مقصود تنها سلامت جانی نیست، وقتی در آن جامعه افراد موفقی وجود دارند که برای سرزمین و دیارشان منفعت و سود دارند، آن جامعه قطعاً سالم و پایدار خواهد بود، من نیز امیدوارم با تلاش و پشتکاری که دارم و ضمن اینکه تحت حمایت‌های خانواده‌ام به‌خصوص پدرم هستم، بتوانم در آینده سرزمینم نقش مثبتی داشته باشم.

اهدافتان را مشخص کرده‌اید؟ آیا درصدد عملی‌کردن آن‌ها هستید؟

بزرگ‌ترین هدف و آرمان من، رسیدن به نقطه‌ای است که دل پدر و مادرم را با آن شاد و خوشحال ببینم و اینکه پدرم نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه‌اش را در پیروزی‌های من ببیند و به من افتخار کند، من پاسخ زحمات بی‌منت پدر و مادرم را تنها با موفقیتم می‌توانم بدهم.

نکته: پدر هستی آرزو‌های بزرگی را برای پیشرفت دخترش در سر می‌پروراند، حالا او تمام توانش را برای به ثمر رساندن زحمت‌هایی که برای دخترش کشیده، به کار می‌گیرد تا هستی در این مسیر پر پیچ‌وخم احساس تنهایی نکند و بداند به جز خداوند، پدر و مادرش بهترین حامی او هستند.

آقای مفاخری، توصیه شما به هم سن و سالان هستی چیست؟

توصیه من به نونهالان، نوجوانان و جوانان این است که برای رهایی از ناخوشی‌ها و برای رسیدن به هدف به ورزش روی‌آورند که سلامتی و شادابی در زندگی در ورزش است و کسی که به سمت ورزش برود قطعاً پشیمان نخواهد شد.

ورزش‌کردن و فعالیت ورزشی دخترتان تأثیری بر روی کار‌های روزمره وی گذاشته است؟

ورزش‌کردن نه‌تن‌ها تأثیر مخربی بر روی تحصیل و کار‌های روزمره دخترم نگذاشته است، بلکه در واقع به‌عنوان یک تمرین به آن نگاه می‌کند، فردی که ورزش می‌کند یا ذهنی باز به آغوش علم می‌رود.

بانوی ورزشکار باشماقی در انتظار مساعدت مسئولان

تاکنون از سوی مسئولی از شما حمایت و پشتیبانی شده است؟

اگر مقصود شما از حمایت و پشتیبانی، تشویق و اعطای تسهیلات باشد، خیر! تاکنون از هیچ ارگان و یا هیچ مسئولی از من ورزشکار حمایت نشده است، درخواست‌های ما در حد خرید کفش و لباس ورزشی است که متأسفانه به درخواست ما پاسخی داده نشده است، ما ورزشکاران وقتی خودمان از جیب خودمان هزینه کنیم، دوست داریم به نام خودمان ثبت شود و به کام خودمان نیز باشد.

چه سختی‌ها و مشکلاتی بر سر راه ورزشکاران دومیدانی قرار دارد؟

رشته دومیدانی نیز همچون سایر رشته‌های ورزشی دارای سختی‌های بسیاری است، عمده‌ترین مشکل این ورزش نبود حامی و پشتیبان مالی است، هزینه‌های بسیار بالای خرید کفش و لباس ورزشی مناسب، دومیدانی را به یکی از دشوارترین و پردغدغه‌ترین رشته ورزشی تبدیل کرده است، تمرینات دومیدانی در داخل روستا صورت می‌گیرد، بدین معنی که شهرستان دهگلان محلی مناسب برای تمرینات دومیدانی وجود ندارد.

از مسئولان چه انتظاری دارید؟

من از مسئولان می‌خواهم که ورزشکاران را تنها نگذارند و از ما حمایت کنند، ورزشکاران نیز به سهم خود در ساختن سرزمینی آباد نقش دارند، نباید آن‌ها را در حاشیه گذاشت و از یاد برد؛ و در نهایت، کلام پایانی شما…؟

تمامی دغدغه یک ورزشکار مهیا ساختن حداقل امکانات ورزشی است، یک ورزشکار با تمرینات مکرر و امکانات بهینه می‌تواند موفقیت کسب کند، از مسئولان انتظار کمک و مساعدت را در این زمینه داریم، از زحماتی که استاد عزیزم صابر مفاخری برای رشد و ترقی من کشیده است نهایت تشکر را دارم، اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های پدر و مادرم نبود، بدون شک من هرگز موفق نمی‌شدم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار