خبرهای داغ:
گفتگوی مشروح با مسئول سازمان بسیج اساتید؛

اساتید دانشگاه‌ها به تبیین خباثت‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان و اساتید بپردازند

مسئول سازمان بسیج اساتید گفت: مقوله حقوق بشر تنها زمانی برای دولتمردان آمریکایی‌ مهم تلقی می‌شود که همراه و در راستای اَمیال، مقاصد و اهداف خودشان باشد.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۹۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

«مردانی» مسئول سازمان بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و برخورد خشونت‌آمیز با این اعتراضات، اظهار کرد: در بحث بیداری دانشجویی و خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های غرب، بسیج اساتید با کمک مجمع بین‌المللی اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام، اقدامات مختلفی را انجام داده که از آن جمله می‌توان «ارسال ایمیل برای رؤسای دانشگاه‌های جهان»،  «برپایی تجمعات و اجتماعات روشنگرانه» و همچنین «صدور بیانیه‌های سراسری  اساتید بسیجی» اشاره کرد.

وی با اشاره به اعتراض تعداد قابل توجهی از اساتید سطح جهان از جمله اساتید کشورمان نسبت به رفتار خشونت‌آمیز پلیس و نیروهای امنیتی با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های غرب گفت: ضرورت دارد اساتید عزیز، در کلاس‌های خود و در محیط‌های دانشجویی، به تبیین خباثت‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس دانشگاه‌های آمریکا در برابر دانشجویان بپردازند و بار دیگر «آزادی بیان مورد ادعای آمریکا» را به بوته نقد دانشجویان بگذارند.

مسئول سازمان بسیج اساتید با اشاره به برخوردهای دوگانه غرب با مقوله حقوق بشر در جهان، گفت: در حالیکه فریادهای حقوق بشر سران آمریکا در مجامع بین‌المللی دائماً بلند است، اما می‌بینیم که آنها اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان کشور خودشان را هم برنمی‌تابند و به شدیدترین شکل ممکن با آن برخورد می‌کنند.

مردانی تصریح کرد: مقوله حقوق بشر تنها زمانی برای دولتمردان آمریکایی‌ مهم تلقی می‌شود که همراه و در راستای اَمیال، مقاصد و اهداف خودشان باشد. 

وی افزود: آمریکایی‌ها هنگام «سوزانده شدن قرآن کریم» و «توهین و جسارت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)» قائل به آزادی بیان هستند اما کوچکترین اعتراض دانشجویان کشور خودشان به جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را لحظه‌ای برنمی‌تابند.

مسئول سازمان بسیج اساتید گفت: دستگیری بیش از دو هزار دانشجو و استاد در جریان خیزش‌های ضدصهیونیستی در آمریکا، نشان داد که رژیم صهیونیستی، خطر قرمز دولتمردان آمریکایی است.

مردانی با اشاره به روشنگری اساتید بسیجی طی هفته‌های گذشته در خصوص اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌های آمریکا گفت: اساتید بسیجی در این مدت، علاوه بر برپایی تجمعات و ارائه شکایت به مراجع قضایی در خصوص رفتار خشونت‌آمیز صورت گرفته با دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا، با تهیه یادداشت‌ها، ضبط و انتشار ویدئوهای کوتاه در فضای مجازی و همچنین سخنرانی در مساجد و مدارس، سعی کردند چهره واقعی آمریکا را برای مردم تشریح و ترسیم کنند.

وی در پایان گفت: همچنین در راستای نمایش چهره واقعی حقوق بشر در غرب، وبگاهی به منظور تحریم مراکز علمی رژیم صهیونیستی و اساتید صهیونیست راه اندازی شده که اساتید کشورمان و  سایر کشورها، می توانند با مراجعه به این وبگاه، حمایت خود را از تحریم مراکز علمی رژیم صهیونیستی و قطع همکاری با آنها اعلام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار