خبرهای داغ:

برگزاری اولین رویداد رفع نیاز‌های فناورانه صنعت و توسعه صنایع پایین‌دستی مس استان در شاهرود

شاهرود_ اولین رویداد رفع نیاز‌های فناورانه صنعت و توسعه صنایع پایین‌دستی مس استان سمنان در پارک علم و فناوری استان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۶۸۶
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

برگزاری اولین رویداد رفع نیاز‌های فناورانه صنعت و توسعه صنایع پایین‌دستی مس استان در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، اولین رویداد رفع نیاز‌های فناورانه صنعت مس و توسعه صنایع پایین‌دستی مس در فضای کار اشتراکی مرکز هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
این رویداد با حضور رئیس، معاونان و مدیران پارک علم و فناوری استان، کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان شاهرود، کارشناس اداره صنعت، معدن، تجارت شهرستان شاهرود، بیش از ۳۰ نفر از بهره‌برداران معادن مس و شرکت‌ها و کسب و کار‌های فعال در زنجیره ارزش مس، سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان و ۲۰ نفر از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای محصول در صنعت مس برگزار شد.
این رویداد با هدف افزایش بهره‌وری صنایع صنعت مس با استفاده از انتقال فناوری‌های نوین به این صنایع و به‌هم‌رسانی محصولات دانش‌بنیان و فناور درحوزه صنعت مس با صنایع و بهره‌برداران مس برگزار شد. 
درابتدای رویداد محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان ضمن خوشامدگویی به حاضرین به اهمیت حوزه معدن و صنایع معدنی در استان سمنان پرداخته و گفت: حوزه معادن یکی از ظرفیت‌های ویژه استان سمنان است و هم استانداری و هم فرمانداری‌ها در سال‌های اخیر تلاش مضاعفی را در جهت رشد این حوزه معطوف داشته اند.
وی افزود: البته همچنان کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها وجود دارد ولی در تلاش برای رفع این کاستی‌ها هستیم.
نظری در ادامه به توانمندی‌های پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: فناوری‌های و ماشین آلات معدنی از ظرفیت‌های خاص پارک استان سمنان است که امروز در این رویداد بخشی از آنها ارایه خواهند شد.
در بخش دوم این رویداد، ۱۳ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور به معرفی طرح فناورانه و محصولات دانش‌بنیان خود در صنعت مس پرداختند.
در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور به معرفی محصولات خود در حوزه‌های هوشمندسازی صنعتی معادن مس، پایش و بهینه‌سازی انرژی مصرفی معادن مس، پایش ایمنی و بهداشت در معادن مس، بهبود فرایند‌های حفاری، استخراج و خالص‌سازی مس، کاهش آثار زیست‌محیطی معادن و کاربرد مس در حوزه‌های گوناگون پرداختند. 
ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از مهمانان ویژه این رویداد بودند.
گفتنی است در حاشیه رویداد مس، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پارک علم و فناوری استان سمنان و سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار