امام جمعه دیلم:

کلیه سازمان ها در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت بسیج شوند

امام جمعه دیلم گفت: در شرایط کنونی و بحران پیری جمعیت، کلیه سازمان‌ها در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت لازم است که بسیج شوند.
کد خبر: ۹۶۰۳۰۹۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

کلیه سازمان ها در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت بسیج شوند

به گزارش خبر گزاری بسیج شهرستان دیلم، حجت‌الاسلام محمود اسدی در نشست هم‌اندیشی برنامه جمعیت عنوان کرد: برنامه جوانی جمعیت، موضوعی حساس و مقدس است که در سطح ملی نیز وظیفه خطیری را به ائمه جمعه سراسر کشور در همین رابطه محول کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کلیه سازمان‌ها در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت و تحقق اهداف باید بسیج شوند، افزود: ایجاد تنوع و افزایش طرح‌های تشویقی و تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی و آموزش‌های چهره به چهره در موقعیت فعلی ضروری است.

رئیس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان دیلم اظهار داشت: در برخی از ادارات جدیت لازم در اجرای برنامه جوانی جمعیت وجود ندارد و نسبت به شرایط بحرانی امروز جامعه دغدغه‌مند عمل نشده است.

امام جمعه دیلم بیان کرد: مقوله آموزش از مهم‌ترین موارد در برنامه جوانی جمعیت است که طی برنامه‌ریزی یک ساله باید به آن پرداخت و نهایتاً تأثیرگذاری آن را بر جامعه هدف سنجید.

اسدی اضافه کرد: ترس از ازدواج به‌تبع وجود مشکلات اقتصادی از جمله مسائلی بوده که دامن‌گیر جوانان شده است که برگرفته از تفکری اشتباه است، اگر به خانواده‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند توجه کنیم، عموماً دارای فرزندان کمتری هستند.

در ابتدای این نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با ارائه گزارشی گفت: نرخ باروری شهرستان دیلم ۱/۵ است که در همین راستا نرخ باروری عمومی نیز کاهش یافته است و متأسفانه رشد جمعیت و میزان خام موالید در شهرستان دیلم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار