خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

ذخایر استراتژیک استان همدان در وضعیت مطلوب قرار دارد

همدان-استاندار همدان گفت: میزان ذخایر کالاهای اساسی گندم، برنج، روغن، شکر و مرغ در وضعیت مطلوب قرار دارد.
کد خبر: ۹۶۰۳۵۰۱
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ ستاد تنظیم بازار استان همدان با اشاره به ذخایر استراتژیک استان اظهار کرد: میزان ذخایر کالاهای اساسی گندم، برنج، روغن، شکر و مرغ در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاهد ثبات قیمت اکثر کالاها هستیم، افزود: قیمت اکثر کالاها ثابت و برخی کاهشی بوده است و مقرر شد کنترل و نظارت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است، گفت: گوشت قرمز گوسفندی و گوساله به صورت منجمد روزانه در بازار توزیع می‌شود تا تعادل‌بخشی قیمت انجام شود.

وی ادامه داد: جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۴ میلیون و ۵۰۰هزار قطعه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: جوجه‌ریزی بیش از ۳ برابر نیاز مصرف استان است که باعث تعادل‌ بخشی قیمت‌ها و صادرات به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات گوشت قرمز منجمد دام سبک و سنگین و گوشت گرم دام سنگین برای تزریق به بازار انجام می‌شود، گفت: عشایر استان و دامداری‌های سنتی و صنعتی باید محصولات خود را در استان توزیع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار