خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

دولت برای حمایت از کارگر ابتدا از کارفرما و تولید حمایت کند

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه روش‌ها و ساز و کارهای اقتصادی فعلی کارگران را با مشکل مواجه کرده است، گفت: دولت برای حمایت از کارگر ابتدا از کارفرما و تولید حمایت کند.
کد خبر: ۹۵۹۴۳۴۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
دولت برای حمایت از کارگر ابتدا از کارفرما و تولید حمایت کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان با تاکید بر اینکه دولت باید به طور جدی اجرای این تفاهم نامه ها را پیگیری کند، اظهار کرد: سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در زمینه روابط بین الملل بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه مهم است که این سفرها، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای آن به نفع کشور و مردم باشد، گفت: تفاهم نامه‌ها و مهم‌تر از آن اجرای مفاد آن میان دولت و کشورهای خارجی یک چالش جدی برای تحریم‌های ظالمانه دشمنان است.

امام جمعه همدان عنوان کرد: دولتمردان پیشتر به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند و تفاهم‌نامه‌هایی داشته است بنابراین اجرای این قراردادها و مشهود بودن تاثیر آن در زندگی مردم اهمیت بالایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز کارگر گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارگران فرمودند «حال خوب کارگر موجب خوب شدن حال جامعه می شود» این یعنی همه باید برای حمایت از کار و کارگر تلاش کنند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه روش‌ها و ساز و کارهای اقتصادی فعلی کارگران را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: حمایت از جامعه کارگری با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حقوق محقق نمی شود چراکه در جامعه با تورم، کارگر همواره از تورم عقب می‌ماند و باید ساز و کاری برای سهام دار شدن کارگران طراحی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از کارگر ابتدا از کارفرما و تولید حمایت کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اجتماع دانشجویان در کشور آمریکا برای حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: تجمع و تحصن دانشجویان و هجوم و ضرب و شتم آنان را در کشورهایی که مدعی آزادی بشر و آزادی بیان شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: عده‌ای نسبت به نسل‌کشی در غزه و مرگ ۴۰ هزار کودک، نوجوان و زن اعتراض دارند اما دولت آمریکای مدعی آزادی بیان و حقوق بشر چگونه با آنان برخورد می‌کند، اینها با این گونه برخورد آبروی تمدن غربی و شعار آزادی بیان را بردند.

شعبانی موثقی در ادامه پرداختن به امور مردم و وظایف قانونی را از سوی مدیران و مسئولان مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: عمل به تقوا بین مسوولان ، انجام وظایف و ماموریت های قانونی است و تخطی از قوانین و ماموریت ها، ترک فعل و تسامح با قوانین محوله، با تقوا منافات دارد.

وی در ادامه بر صیانت از خانواده و توجه دستگاه‌های فرهنگی به این مقوله تاکید کرد و با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی به تکالیف عمل و گزارش دهند، تصریح کرد: نظارت بر بازار پوشاک یکی از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار