انديشه و مکتب امام خميني (ره) بايد براي نسل کنوني تبيين شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛حجتالاسلام محسن ملک پور، ادامه داد: نسل کنوني درک کاملي از امام ندارند، حتي در دستگاههاي رسانهاي رسمي کشور هم کار عميق و اثرگذار ديده نميشود.
امامجمعه فارسان،گفت: يک روز قيام مردم و آغاز حرکت طاغوت ستيزي و اسلام خواهي به رهبري حضرت امام خمینی (ره) با کشتار بی رحمانه رژیم ستم شاهی پهلوی بهظاهر سرکوب شد اما ثمره آن پيروزي در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و برچيده شدن بساط ساليان طولاني ظلم و دينستيزي بود. این پیروزی روز حيات دوباره اسلام ناب بود.
وي افزود: روز ديگر ارتحال ايشان و انتخاب رهبر معظم انقلاب بهعنوان امام المسلمين و در بحث جهاد تبيين هر سه موضوع را بايد با دقت مطرح و زواياي آن را بيان و تکرار کرد تا جلوي انحراف و تحريف اين وقايع مهم گرفته شود.
حجتالاسلام ملک پور، تصريح کرد: حرکت جان داري که بخواهد زواياي «شخصيتي» و «تفکري» و «مديريتي» امام را براي مردم بازگو کند غير از خود حضرت آقا که تبيينکننده حرکت امام و شرح کننده مکتب امام هستند و مديريت نظام اسلامي را بر اساس انديشه امام ره دنبال ميکنند ديده نميشود.
وي بيان داشت: سخن گفتن درباره شخصيتي که همه کارهايش از روي اخلاص و براي خدا بود و به چيزي غير از تکليف الهي فکر نميکرد سخت است، محور فعاليتهاي امام خدا بود نه تعريف مردم و در همه حال از خدا استمداد ميطلبيد و وعده خدا را صادق ميدانست. اهل عبادت و عرفان و توسل و تضرع به درگاه الهي بود. امام سياستمدار بود، فقيه بود، فيلسوف بود و هم عارف بود. لحظهاي از حمايت محرومان و مستضعفان دست برنداشت. استقلال کشور براي او يک اصل مسلم بود، با استبداد و استعمار و استکبار بهشدت مخالفت داشت.
امامجمعه فارسان عنوان داشت: صفات ارزنده اخلاقي را در خودش ملکه کرده بود و اجازه نميداد کسي در مقابلش به ديگري تهمت بزند و يا دروغ بگويد و خودش هم به کسي سوءظن نداشت و هرگز غيبت نميکرد؛ ملاک او براي قضاوت، حال فعلي افراد بود و بر وحدت کلمه به معناي واقعي کلمه اصرار داشت؛ رفتار و گفتار امام با مردم و باوري که به مردم داشت را همه مکرر شنيدهايد وعدهاي هم ديدهاند.
وي افزود: امام منادي توحيد و مبلغ دين و اسلام ناب بود و شخصيتي که افکار بلندش گرههاي مسائل مختلف کشور اعم از اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و سياسي کشور را باز ميکرد. خلاصه چون پرورشيافته مکتب اهلبيت عصمت و طهارت عليهمالسلام بود که اگر بخواهيم درست دربارهاش سخن بگوييم بايد همه جهات وجودي او را دقت کنيم و تکرار کنيم. چرا بايد تکرار و بيان کنيم؟ استفاده ميکنم از بيان حضرت آقا.
حجتالاسلام ملک پور گفت: حضرت آقا در بياني فرمودند: «چون اگر يک حقيقتي بارها تکرار نشود و با جزئيات و خصوصيّات ذکر نشود، گمان تحريف اين حقيقت بهمرور وجود دارد»؛ اگر نگوييد تحريفش ميکنند. کما اينکه در طول اين سالها که خود ما بوديم، خود ما ديديم، حرفهايش را شنيديم، صداي ضبط است و در کتابها مکتوب است، باز يک عدهاي برخلاف حرف صريح امام ميگويند نظر امام چيز ديگري بود. «ما بايد تکرار کنيم حقايقي را که در باب امام و در باب انقلاب گفتهايم، بازهم بگوييم و تکرار کنيم و مجال تحريف را از تحريفکنندگان بگيريم» اين وظيفه ما است؛ لذا همهکساني که گوينده هستند و فرصتي دارند، خط بيان آنها در اين روزها بلکه در طول سال بايد تکرار اين مطالب باشد.