امام جمعه موقعت شهرستان چابهار:

حضرت امام خمینی (ره) پایه گذار تمدن اسلامی بود

امام‌جمعه موقعت شهرستان چابهار گفت: حضرت امام با برنامه‌ریزی‌ها و عنایتی که خدای بزرگوار به او داشت توانست انقلاب اسلامی را که سرآغاز یک تمدن اسلامی بزرگ است را پایه‌ریزی و ایجاد کند.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۴۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی قاسم‌زاده، در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار بیان کرد: یقیناً انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته نمی‌شود و در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی یک بخش کلیدی و محوری وجود داشته و تمدن اسلامی که در گذشته در اوج شکوه خود بود به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان رو به افول رفت.
 
 وی افزود: امروز تمدن نوین اسلامی با محوریت کشور عزیزمان ایران تحت ولایت امامین انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با وحدتی که حول محور فلسطین در حال شکل‌گیری در دنیاست این تمدن نوین اسلامی نیز در حال شکل‌گیری است.
 
 قاسم‌زاده با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت روزافزون آن تصریح کرد: این تمدن تمدنی است که بر اساس فرهنگ و مبارزه با ظلم عدالت‌خواهی است و خدا را شاکرم که روزبه‌روز رو به پیشرفت است.
 
 وی با اشاره به شخصیت والای امام که یک شخصیت دینی بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک مرجع و عالم دینی خود به قوانین اسلام عمل می‌کرده و در عمل خود را ثابت کرده بودند.
 
 قاسم‌زاده ادامه داد: حضرت امام یکی از آرمان‌هایی که در انقلاب و نهضت اسلام عنوان می‌کرد و امروز هم مقام معظم رهبری در حال پیگیری است این است که دنیای مردم را آباد کنند و جامعه اسلامی را در حوزه مسائل اقتصادی و سایر نیازمندی‌های ضروری بشر به کمال برسانند و الحمدلله امروز با همه موانعی که دشمن در بحث توسعه اقتصادی ما ایجاد می‌کند روبه‌جلو در حال حرکت هستیم ممکن است.
 
 وی ادامه داد: شاید به علت تحریم‌های ظالمانه این حرکت سخت باشد؛ اما در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل پزشکی و نانو و انرژی هسته‌ای و بسیاری از مسائل دیگر اندیشمندان مختلفی در حال درخشش است و رشد و توسعه است.
 
 امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به آیه شریف قرآن که کسی که باخدا باشد و در راه خدا باشد خدا او را بزرگ می‌کند و به او درجه می‌دهد، بیان کرد: حضرت امام پایبند به اصول و مسائل دینی و مذهبی بود و به آن عمل می‌کرد؛ یعنی آنچه که باورهای دینی او بود. خداوند هم او را عزیز گردانید و در پرتو عزت الهی بود که در بین قلوب مسلمین ایران و مسلمین جهان جا باز کرد و رهبر معنوی جامعه ایران و جامعه آزادی‌خواهان جهان شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: عزتی که خدای سبحان به حضرت امام (ره) بخشید باعث شد ایشان به رهبری بزرگ تبدیل شوند؛ یعنی اگر آن عزت الهی نبود این چنین نمی‌شد این عزتی است که خدای سبحان به اولیای الهی می‌دهد.
 
 قاسم‌زاده تصریح کرد: علت قیام مردم عدالت‌خواهی آنان بود؛ زیرا احساس می‌کردند در جامعه اختلاف وجود دارد و این اختلاف دلیل ظلم رژیم حاکم است و همین نبود عدالت و احساس اینکه به مردم ظلم و ستم می‌شود باعث شد مردم به دنبال عدالت‌خواهی با هم متحد و منسجم شوند و پشت سر حضرت امام حرکت کنند و انقلاب شکوهمند رقم بخورد.
 
 وی گفت: اسلام یک سری بایدها و نبایدهایی دارد که اگر به آنها درست عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ یعنی به آن نقطه‌ای که باید برسیم می‌رسیم. اگر به حلال و حرام‌ها عمل کنیم و آنچه در دین گفته شده را انجام دهیم و آنچه که گفته نباید انجام دهیم را انجام ندهیم یقیناً خداوند به ما کمک خواهد کرد و آن مسیری که برای اولیای الهی بازکرده برای ما نیز باز خواهد شد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار