فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زابل:

مهمترین ویژگی نهضت امام حریت و آزادگی بود

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زابل گفت: امام مأمور تحقق اراده حق‌تعالی بود و مهمترین ویژگی نهضت امام حریت و آزادگی بود.
کد خبر: ۹۶۰۴۰۷۹
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

 موسی سنچولی در گفتگو با خبرنگاربسیج در زابل، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی امام، نهضت امام و انقلاب امام تا به امروز عبارت است از آزادگی و حریت این نهضت. اگر امام رضوان‌الله علیه دست در دست شرق می‌داد و شاه غربی را از سلطنت ساقط می‌کرد و مدتی هم با شرق کنار می‌آمد. شرق آن، روز شاید خیلی ایشان را شماتت نمی‌کردند. اما شرق و غرب را پس زد و محکم ایستاد و به خدا و ملتی تکیه کرد که جانشان را فدای دین می‌کنند.

 وی افزود: نهضتی که امام رضوان‌الله علیه و فرصتی که ایشان پیدا کرد و حکومتی را که اهل‌بیت علیهم‌السلام به دنبال تشکیل او بودند و موانع اجازه آن را نمی‌داد همین‌که موانع در یک برهه کوتاه زمانی مرتفع شد. این شاگرد خالص از مکتب اهل‌بیت همان فرصت کوتاه را به یک موقعیت بسیار ممتاز تبدیل کرد و تاریخ را تغییر داد. نگاه بشر را به اسلام تغییر داد.
 
 فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زابل تأکید کرد: اگر نبودند بزرگان و آزادمردان و غیور مردانی که خطر ظلم را دفع کنند، صومعه‌ها و کنیسه‌ها و عبادتگاه‌ها، آتشکده‌ها و مساجد و هرکجا که اسم خدا برده می‌شد همه از بین می‌رفت. وقت نهضت و امام نهضت کرد و نهضت امام همچون به خدا تکیه زده بود پیروز شد. این یک امری است واقعی اما این نهضت ویژگی‌های خودش را دارد.
 
 وی هدف امام را برپایی احکام الهی دانست و اذعان کرد: امام مأمور تحقق اراده حق‌تعالی بود، و آن اینکه خدای متعال اراده می‌کند به‌وسیله بندگان صالحش ضرر و شر بندگان صالح و شریر را دفع کند و این سنت الهی است. اگر امام نمی‌آمد و این انقلاب نمی‌شد ما به چه سمتی حرکت می‌کردیم؟.

 سنچولی ادامه داد: اگر انقلاب نمی‌شد و اساساً اگر مصلحان جهان نباشند و خداوند به‌وسیله آنها کجی‌ها را اصلاح نمی‌کرد، عبادت خدا از بین می‌رفت. فسق و فجور اساس زندگی می‌شد. یک نمونه آن صنعت سینمای پیش از انقلاب است که سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب یکی از فاسدترین رسانه‌های دیداری جهنمی بود. امام صرفاً یک حرکت شیعی یا اسلامی نکرد، نهضت ایشان یک نهضت انسانی و جهانی بود.

 وی تصریح کرد: ازآنجاکه نهضت امام برای این بود که دین از حافظه تاریخی مردم از بین نرود. هرگز به بن‌بست نمی‌رسد؛ چون منشأ وحی و آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ لذا از حیث نظری تجربه بشریت در این چند هزار سال ثابت کرده، هر تفکری که مبتنی بر وحی بوده هیچ‌وقت به بن‌بست نرسیده و اصولاً سازوکاری که از وحی تغذیه کرده، به بن‌بست نمی‌رسد.

 سنچولی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان، شهدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: در مکتب امام خمینی (ره) بهشتی‌ها، مطهری‌ها، سلیمانی‌ها و میرحسینی ها و شهید رئیسی رشد کردند و به عمق توحید و به اوج معرفت و عرفان و سلوک رسیدند و در مکتب او ارزش‌ها را فهمیدند، معروف را از منکر تشخیص دادند و در مکتب او ایمان راسخ به خدای متعال پیدا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار