استاندار استان گیلان

قیام خونین ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است

قیام خونین ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است
استاندار گیلان گفت:قیام خونین ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و با واقعه عاشورا پیوند خورده است
کد خبر: ۹۶۰۴۱۰۶
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج رودبار، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و نخستین شهید نهضت انقلاب اسلامی شهید سید یونس حسینی آغوزبنی رودباری در مصلی شهر رودبار با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امنیت، اقتدار و استقامت را برای کشور به ارمغان آوردند، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) بر آزادی‌خواهی و استکبارستیزی تأکید داشتند و توانستند فرهنگ مبارزه با استکبار را در بین دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان اشاعه دهند.

 

وی یکی از دلایل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی را فرهنگ استکبار ستیزی آن دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مسیر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل گام برداشته اند و مبنای تحول آزادی خواهی در جهان هستند.

 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به معرفی ابعاد مختلف زندگی امام خمینی(ره) از طریق فریضه جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از راهبردهای ضروری در مقطع کنونی است، از این رو باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ضمیر آگاه، تشریح شود.

 

عباسی با بیان اینکه رژیم طاغوت و استکبار تصور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آن برهه از زمان را نداشت، افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین(ع) است و معمار کبیر انقلاب با تبعیت از سرور و سالار شهیدان، مبارزه با رژیم ستم شاهی را آغاز کرد و با اراده مردم در برابر این رژیم جنایتکار ایستاد.

 

وی، قیام خونین ۱۵ خرداد را پایه و اساس شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در ماه محرم انجام شد 

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مبنای نظام سیاسی ایران اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اتحاد مردم تحت رهنمودها و بیانات امام راحل شکل گرفته است، افزود: ایستادگی ملت ایران در برابر همه سختی‌ها نشان از عمق نگاه امام راحل نسبت به مسائل مختلف اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی و جهانی بوده است.

 

عباسی با بیان اینکه مردمان گیلان از گذشته دل در گرو اسلام و انقلاب اسلامی داشتند تصریح کرد: شهید سید یونس رودباری نخستین شهید راه امام خمینی(ره) است که جان خود را در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کرد که این امر خود تایید کننده ولایتمداری مردم دیار میرزا کوچک خان جنگلی و شهرستان ولایتمدار رودبار است که بیش از ۴۲۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سید حسینی رودباری بیان کرد: اخلاق حسنه، عفت کلام، مردم دوستی، ساده زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و دوری از دنیا پرستی از مؤلفه‌های بارز شخصیتی «سید یونس» است.

 

استاندار گیلان ادامه داد: شهید یونس بسیار ساده زیست، قناعت پیشه و اهل بخشش بود و پس از شهادتش فقط مقداری پول، یک جلد قرآن‌کریم و چند جلد کتاب علمی باقی ماند که آن نیز بنا به وصیت ایشان به حوزه علمیه قم وقف کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار